Co je potřeba

Těsto na buchty:

  • 750 g hladké mouky
  • 350 ml mléka
  • 1 celé vejce
  • 1 žloutek
  • špetka soli
  • trochu citronové kůry
  • kostka droždí
  • 120 g másla
  • 25 g  fruktózového vanilkového cukru

Náplň:

  • vařené batáty
  • vanilková fruktóza
  • skořice
  • máslo nebo jiný tuk na potření
1

Uvařené oloupané batáty rozmačkejte na kaši a oslaďte vanilkovou fruktózou a okořeňte mletou skořicí. Pokud chcete, můžete přidat posekané rozinky nebo datle, ale není to nutné.

2

Mléko ohřejeme, přidáme sůl, fruktózu a špetku mouky. Rozdrobíme do něj droždí a na teplém místě necháme vzejít kvásek. Pak přidáme vejce, žloutek, kůru a vlažné máslo. Zaděláme těsto a necháme asi hodinu v teple kynout.

Při pečení buchet používám fruktózu (ovocný cukr). Názory na fruktózu se různí, vedou se diskuze o její škodlivosti a ani odborníci nejsou jednotní. Na jednom se však shodnou, občasná konzumace neuškodí. I člověk s diabetem má občas chuť na sladké a raději sladím fruktózou nebo sladidlem ze Stevie než chemickými umělými sladidly. Fruktóza má, dle mého názoru, v pečivu a sladkých dezertech nejlepší chuť.

3

Vykynuté těsto rozdělíme na stejně velké kousky. Každou část rozválíme a do středu lžící navršíme náplň. Dobře buchtu zabalíme a položíme na tukem potřený pekáč švem dolů. Klademe jednu vedle druhé s malými rozestupy a kolem dokola je potíráme tukem.

4

Pekáč s připravenými buchtami vkládáme do předem vyhřáté trouby a pečeme při 180 °C dorůžova.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno