Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct cuketové brownies | recept

Cuketové brownies | recept. Možná znáte tradiční čokoládové brownies – moučník pocházející z Ameriky, jehož skvělá chuť a vláčnost potěší nejednoho milovníka čokolády. Zkuste si brownies připravit o něco zdravěji a „propašovat“ do tohoto dezertu také trochu zeleniny. Recept na cuketové brownies naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 2 hrnky nahrubo strouhané cukety
  • 1 hrnek hladké špaldové mouky (může být klidně celozrnná)
  • 2 vejce
  • 1/2 hrnku másla či kokosového oleje
  • 200 g kvalitní hořké čokolády
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1/2 lžičky soli do těsta + trocha soli na posolení cukety
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • Vanilkový lusk
1

Nastrouhanou cuketu posolíme a necháme v cedníku „vypotit“.

2

Mezitím ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem či kokosovým olejem a následně směs necháme trochu vychladnout.

3

V míse vyšleháme vejce s třtinovým cukrem do pěny, přidáme vychladlou čokoládu s máslem a směs promícháme do hladka.

4

Nakonec přisypeme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva, vnitřek vanilkového lusku a sůl a do těsta vmícháme nastrouhanou cuketu zbavenou přebytečné tekutiny.

5

Těsto důkladně promícháme, nalijeme jej do formy vyložené pečicím papírem a rovnoměrně jej rozprostřeme.

6

Cuketové brownies dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C asi na 30 minut. Pokud do brownies zapíchnete párátko či špejli, mělo by na ní trochu těsta zůstat. Vnitřek brownies musí zůstat vláčný. Brownies zhruba po hodině chladnutí rozkrájíme na jednotlivé dílky a necháme úplně vychladnout. Brownies jsou skvělé (možná i lepší) také druhý den.

  • Třtinový cukr je možné nahradit medem nebo javorovým či jiným sirupem.
  • Do těsta můžete přidat také 2 lžičky instantní kávy, kokos či mleté ořechy.
  • Pokud Vám nějaký ten kousek brownies zbyde, lze jej uskladnit v lednici a větší množství klidně zamrazit.
  • Jestliže chcete svůj moučník ještě čokoládovější, polijte brownies po vychladnutí čokoládovou polevou a nechte ji ztuhnout.
Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit cuketu na kyselo | recept
Jak upéct sladký cuketový koláč
Jak připravit cuketové tacos | recept
Jak připravit cuketové brownies | recept