Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jednoduché dýňové řezy | recept

07. Listopad 2019

Jednoduché dýňové řezy | recept. Dýňových receptů není nikdy dost, proto Vám přinášíme jeden na jednoduché dýňové řezy. Přípravu zvládne i začátečník, navíc jsou výsledné řezy velmi zdravé, chutné a krásně vláčné. Návod, jak upéct jednoduché dýňové řezy, naleznete v následujících krocích.

Co je potřeba

  • 2 hrnky hladké špaldové mouky
  • 1 až 1 a půl hrnku třtinového cukru
  • 1 hrnek kokosového oleje (případně jiného rostlinného oleje či másla)
  • 2 vejce
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 400 g dýňového pyré
  • skořice, mletý muškátový oříšek, případně i mletý sušený zázvor
  • rozinky dle chuti
  • menší vyšší plech, máslo a hrubá mouka na vymazání a vysypání nebo pečicí papír na vyložení
1

V míse vyšleháme vejcetřtinovým cukrem a posléze i se změklým kokosovým olejem a dýňovým pyré. Následně do směsi přisypeme špaldovou mouku, prášek do pečiva a koření. Vše důkladně promícháme. Nakonec do těsta vmícháme rozinky podle chuti.

2

Vyšší plech vymažeme máslem a vysypeme moukou nebo jej vyložíme pečicím papírem a vlijeme do něj připravené těsto. Plech vložíme do trouby vyhřáté na 170–180 °C a řezy pečeme asi 35–45 minut. Pomocí špejle zjistíme, zda je těsto dostatečně propečené.

3

Dýňové řezy můžeme po vychladnutí potřít polevou – např. čokoládovou či citronovou nebo tvarohovým krémem, případně pouze oslazenou zakysanou smetanou. Chutnají však skvěle i samotné.

Tipy:

  • Ingredience vyndejte z lednice s dostatečným předstihem, aby se stihly zahřát na pokojovou teplotu.
  • Těsto je možné ochutit také vanilkou, kakaem či karobem. Přidejte do něj klidně i ořechy, kousky čokolády nebo strouhaný kokos.
  • Třtinový cukr lze nahradit medem či rostlinným sirupem.
  • Existují dva způsoby, jak získat dýňové pyré. Dýni oloupeme a nakrájíme na větší kousky, a buď ji podusíme s trochu vody, nebo upečeme v troubě doměkka. Následně dýni rozmixujeme na pyré. Dýňové pyré si můžete také zavařit, recept naleznete zde – Jak zavařit dýňové pyré | recept.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…