Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kakaovou roládu I recept

Kakaová roláda | recept. Rolády jsou jedním z mnoha oblíbených zákusků, které si rádi dopřejeme u dobrého čaje nebo kávy. Spolu s bábovkou a buchtou na plech se roláda řadí mezi klasické stálice naší domácnosti. A ačkoliv bábovka může časem trochu omrzet, u rolády si můžete hezky vyhrát s nejrůznějšími možnými kombinacemi těsta a náplní. Já tentokrát zvolila kombinaci kakaového piškotu a krému se špetkou alkoholu, který bude chutnat jak dámám, tak pánům, a která se výborně hodí do zkracujících se dnů, kdy máme tendenci propadat nejrůznějším chmurám a zimomřivosti.

Co je potřeba

  • 4 vejce
  • 4 lžíce oleje
  • 80 g polohrubé mouky
  • 80 g kakaa
  • 150 g tuku
  • 260 g cukr krystal
  • kyselinu citronovou
  • 3 cl whisky
1

Oddělte bílky od žloutků a v mixéru ušlehejte tuhý sníh. Sníh můžete šlehat i v ruce, ale bude to trvat mnohem déle a výsledek nebude tak dobrý.

2

Přidejte 160 gramů cukru a znovu celou směs vyšlehejte tak, aby vám vznikla kompaktní cukrová hmota – podobná jako při tvorbě sněhových pusinek.

3

K odděleným žloutkům přidejte olej a společně s kakaem a se špetkou kyseliny citronové vmíchejte do směsi. Následně opatrně přidávejte polohrubou mouku. Doporučuji směs šlehat celou dobu na rychlost 1, jinak budou vejce po celé kuchyni.

4

Vyložte plech pečicím papírem a předehřejte troubu na teplotu 180 °C. Na plech za pomoci cukrářské karty nalijte těsto a zarovnejte ho po celé ploše plechu. Těsto vložte do trouby a při přípravě krému jej průběžně kontrolujte.

5

Do mísy dejte tuk, zbývající množství cukru a 3 cl whisky. Pokud nemáte whisky, můžete použít jakýkoliv jiný alkohol, například vaječný likér nebo tuzemský rum. Celou směs rozmixujte do hladkého krému.

Jakmile je korpus hotový (poznáte tak, že mu začínají jemně tmavnout okraje), vyjměte jej z trouby a nechte částečně vychladnout. Na vlažný korpus naneste krém a opatrně ho smotejte do tvaru rolády. Přeji dobré chutnání!

  • Jako náplň poslouží i marmeláda. Pokud chcete experimentovat, můžete placku potřít oříškovou pomazánkou s ovocem.
  • Pokud se roláda nechce hezky srolovat, před každým otočením ji podřízněte příborovým nožem.
  • Roláda může trochu praskat, ale nepropadejte panice a těsto přitlačte k sobě, aby drželo tvar.
  • Opravdu to nijak nepřehánějte s kyselinou citronovou, která je velmi kyselá. Na množství těsta bohatě stačí množství na špičku kávové lžičky.
Autor: Katka | Zobrazit autorská práva

Archiv autorky

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit svíčkovou zdravěji | recept
Jak uvařit svíčkovou zdravěji | recept. Svíčková omáčka je v podstatě pouze rozmixovaná kořenová zelenina s trochou smetany. Omáčka nepotřebuje ani gr…
Jak upéct mramorovou bábovku I recept
Mramorová bábovka | recept. Bábovky patří, spolu s dalšími buchtami a cukrářskými výrobky, ke každé nedělní návštěvě. V jiných dnech zase představují…
Jak upéct tříbarevný koláč | recept
Tříbarevný koláč | recept. Tříbarevný koláč je vlastně takovým retrem v pečení. Ale určitě to neznamená, že je zastaralý a neodpovídá dnešnímu vkusu.…