Co je potřeba

Na těsto:
- 400 g hladké mouky
- 100 g moučkového cukru
- 100 g másla
- 1 vanilkový cukr
- 1 prášek do pečiva
- 2 vejce
- strouhaná citronová nebo pomerančová kůra
- několik lžic mléka

Na náplň:
- jablka
- cukr
- mletá skořice

1

Do mísy prosijte hladkou mouku, přidejte moučkový cukr, vanilkový cukr, a prášek do pečiva. Všechny sypké suroviny důkladně promíchejte, aby se pečivový prášek rozptýlil. Přidejte na kousky nakrájené změklé máslo, 2 celá vejce, strouhanou kůru a 3 polévkové lžíce mléka. Vypracujte těsto. Pokud suroviny nebudou držet pohromadě, přidejte ještě lžíci mléka. Záleží na velikosti vajec.

2

Jablka omyjte a nastrouhejte. Nejlepšího výsledku dosáhnete, rozstrouháte-li polovinu jablek na plátky a druhou na slzičky. Náplň je pak pěkně kompaktní a na řezu jsou větší kousky. Množství jablek zvolte podle toho, jak vysokou vrstvu náplně chcete mít. Jablka oslaďte a ochuťte mletou skořicí.

3

Plech s vyšším okrajem vyložte pečicím papírem a na něj rozválejte polovinu těsta. Klidně si pomozte pomoučenými prsty a poté těsto jen přejeďte malým válečkem. Chce to trochu trpělivosti. Na připravený plát rozprostřete jablečnou náplň a umačkejte válečkem nebo rukou.

4

Druhou polovinu těsta si rozválejte na papíru na pečení, který si odstřihněte podle velikosti pekáče. Papír potřete tukem, aby šel lehce sloupnout. Jde to i bez toho, ale musí se sundávat opatrně, aby se tenké těsto nepotrhalo. Těsto přiložte na jablečnou náplň a papír odstraňte. Přejeďte hotové syrové řezy válečkem, aby se odstranily vzduchové bubliny.

5

Několikrát povrch koláče propíchejte vidličkou, aby se těsto nevzdouvalo. Vložte do vyhřáté trouby a pečte při 200 °C do zrůžovění. Zapíchnutím špejle do řezů vyzkoušejte, zda je koláč upečen, zůstane-li špejle suchá, je hotovo. Vychladlé řezy pocukrujte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (14 votes)