Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct mandlové kuličky | recept

02. Prosinec 2019

Mandlové kuličky | recept. Mandlové cukroví podle tohoto receptu se dá zařadit do kategorie zdravějšího vánočního pečiva. Ve složení nenajdete cukr, kuličky se sladí medem a jsou méně sladké. Neobsahují také žádný přidaný tuk, stačí mandlový, jehož jsou jádra mandlí bohatým zdrojem. Mandlové kuličky potěší hlavně vyznavače zdravého životního stylu.

Co je potřeba

  • 300 g strouhaných mandlí
  • 175 g tekutého medu
  • 2 vejce
  • 50 g hladké mouky
  • špetička soli
  • několik mandlí na ozdobu
1

Jemně strouhané mandle s tekutým medem pomocí hnětače (ručně) spojte. Mandle nemusíte, avšak můžete, zbavit slupky. Promíchanou hmotu nechte v chladničce hodinu odpočívat.

2

Ze dvou vajec oddělte bílky a žloutky. Žloutky prozatím odložte stranou na později. Bílky zlehka prošlehejte, přidejte mouku se špetičkou soli a vymíchejte hladkou směs bez hrudek.

3

Do bílkové hmoty s moukou přidejte vychlazenou hmotu z chladničky. Zpracujte obě těsta dohromady. Hmota musí být tak hustá, aby šly tvarovat kuličky. Hustotu případně upravte přídavkem mandlí.

4

Navlhčenýma rukama tvarujte kuličky a skládejte je na připravený plech. Plech předem potřete tukem nebo vyložte papírem na pečení. Do odložených žloutků přidejte lžičku vody, promíchejte a potírejte kuličky ze všech stran. Nakonec dozdobte mandlí podle svého uvážení.

5

Kuličky se mohou také péci na dortové oplatce. Z oplatky ostrým kruhovým tvořítkem vykrájejte kolečka a na ty pokládejte kuličky. Stejně jako v předešlém případě je potřete a ozdobte. Pečte v troubě vyhřáté na 175 °C po dobu 15–20 minut. Čas pečení uzpůsobte velikosti kuliček (hromádek). Nejlépe vypadají kuličky velké asi 2 cm.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články