Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct mandlové věnečky | recept

Mandlové věnečky | recept. Mandle jako surovina do vánočního pečiva mají vedle oříšků a ořechů široké uplatnění. Nastrouhané se přidávají do těst, celými nebo pokrájenými mandlemi se cukroví zdobí. Tyto věnečky se s mandlovým zdobením již pečou, takže cukroví má jemnou chuť mandlového těsta a mandle na povrchu jsou pražené. Promazávají se meruňkovou marmeládou, která se k mandlím skvěle hodí. Věnečky vypadají hezky ve směsi s ostatními druhy cukroví.

Co je potřeba

  • 250 g hladké mouky
  • 120 g moučkového cukru
  • 200 g strouhaných neloupaných mandlí
  • 200 g másla
  • trochu strouhané citronové kůry
  • na slepení meruňkovou marmeládu
  • na ozdobu mandlové lupínky nebo nudličky
  • bílek na potření
1

V první řadě připravíme těsto. Mouku, cukr, mleté mandle promícháme v misce a přidáme změklý, pokrájený tuk se strouhanou citronovou kůrou. Vypracujeme těsto a necháme ho v chladu půlhodinu odpočinout.

2

Na nepřilnavé podložce těsto vyválíme bez podsypávání moukou. Pomůžeme si papírem na pečení, přes který těsto vyvalujeme na přibližnou tloušťku 2 mm. Vykrajujeme kolečka s otvorem uprostřed a skládáme je na plech na pečení. Plech můžeme vyložit pečícím papírem.

3

Jednu polovinu koleček potřeme rozšlehaným vaječným bílkem a ozdobíme mandlovými plátky nebo nudličkami. Lehce je rukou přimáčkneme. Všechna vykrojená kolečka následně pečeme ve vyhřáté troubě při 180 °C asi 8 minut, dobu je nutné vyzkoušet, záleží na troubě. Lze také péci a později slepovat jedno kolečko plné a jedno sypané s otvorem, urychlíte si práci.

4

Po upečení a vychladnutí slepujeme vždy jedno kolečko nezdobené a druhé kolečko sypané. Potíráme meruňkovou zavařeninou. Věnečky jsou po upečení křupavé, po krátkém odležení zvláční.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct kávové košíčky | recept
Kávové košíčky | recept. Kávové košíčky jsou skvělou kombinací hořké kávy a sladké čokolády. Kávový krém je doplněn křehkým korpusem s lehce kávovou p…
Jak upéct kokosky s medem | recept
Kokosky s medem | recept. Kokosky jsou oblíbené nejen jako vánoční cukroví, ale mohou se upéct kdykoliv celý rok. Jsou trvanlivé, nenáročné na příprav…