Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 250 g hladké mouky
  • 100 g moučkového cukru
  • 2 lžíce medu
  • několik kapek vanilkového aroma
  • 2 vejce
  • ½  lžičky jedlé sody
  • 1 lžičku mleté skořice
  • špetku citronové kůry
  • 30 g vlašských ořechů
  • tmavou polevu podle potřeby
  • kandované ovoce nebo celé ořechy na ozdobu
1

V prvním kroku si přichystáme těsto. Lze to udělat i dopředu a těsto pak nechat odpočívat v lednici jako u jiných klasických druhů cukroví. Do hlubší mísy nebo na vál nasypeme prosátou hladkou mouku, moučkový cukr, mletou skořici, citronovou kůru a vše trochu promícháme.

2

Ořechy rozemeleme najemno a spolu s medem je přidáme do mísy. Dále rozklepneme obě vejce a přilijeme malé množství vanilkového aroma k ostatním surovinám. Nejlépe ručně vše zpracováváme, až nám vznikne hladké těsto. Můžeme s ním klidně hned pracovat, případně jej klasicky zabalit do fólie a uložit v chladu. Z připraveného těsta kus uloupneme a na pomoučněném válu rukou vytvoříme váleček. Ten pak rozkrájíme na stejně velké kousky.

3

Z každého kousku v dlani vyválíme kuličku a položíme ji na plech vyložený pečicím papírem a lehce přimáčkneme. Plný plech pak vložíme do trouby vyhřáté na teplotu 170 °C a pečeme asi 15 minut, záleží na velikosti jednotlivých kuliček. Hotové budou, až začnou zespoda zlátnout.

4

Upečené hrudky necháme úplně zchladnout. Mezitím si rozehřejeme polevu. Následně perníkové hrudky máčíme v čokoládové polevě a ještě než zaschne, ozdobíme je kandovaným ovocem nebo celými ořechy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.6
Average: 2.6 (5 votes)