Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct rybízový chlebíček | recept

Rybízový chlebíček | recept. Ovocné moučníky k létu patří. Chlebíček s rybízem si snadno a rychle upečete i bez vážení. Stačí suroviny na chlebíček odměřovat polévkovou lžící. Lžíce musí být mírně navršená. Množství těsta na rybízový chlebíček zvolte podle velikosti formy. Do klasické formy na srnčí hřbet se vejde těsto ze 4 vajec (množství ostatních surovin se dá lehce přepočítat). Využijte úrody rybízu a upečte si lahodný rybízový chlebíček.

Co je potřeba

Bílkové těsto:

  • 6 bílků
  • 3 polévkové lžíce krupicového cukru
  • 3 polévkové lžíce oleje
  • 3 polévkové lžíce polohrubé mouky
  • ½ kypřicího prášku do pečiva
  • ½ vanilkového cukru

Žloutkové těsto:

  • 6 žloutků
  • 3 polévkové lžíce cukru
  • 3 polévkové lžíce oleje
  • 3 polévkové lžíce polohrubé mouky
  • ½ kypřicího prášku
  • ½ vanilkového cukru

Další potřebné suroviny na rybízový koláč:

  • kakao
  • rybíz
  • tuk a mouka na formu
1

Nejprve oddělíme vaječné bílky a žloutky a připravíme si těsta.

Žloutkové těsto – žloutky, cukr a olej šleháme do pěny. Poté přidáme mouku prosetou s práškem do pečiva a promícháme.

2

Bílkové těsto – do vyšlehaného pevného sněhu z vaječných bílků zašleháme nejprve cukr a pak mouku s olejem a práškem do pečiva.

3

Tuhým tukem vymažeme formu na chlebíček nebo srnčí hřbet. Vysypat jí můžeme kokosem, strouhankou nebo hrubou moukou. Nejprve do formy vložíme žloutkové těsto, rozetřeme jej a posypeme asi 3 lžícemi kakaa. Následně na kakao rozetřeme bílkové těsto. Povrch poklademe červeným nebo černým rybízem.

4

Rybízový chlebíček pečeme v předem vyhřáté troubě asi 40 minut při teplotě 170 °C. Po upečení necháme chvilku vychladnout ve formě, poté vyklopíme. Krájíme po vychladnutí. Přeji dobrou chuť!

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Pruhovaný chlebíček | recept. Někdy není chuť ani čas na složitější pečení a přesto musíte rodině nějaký moučník upéci. Pro tyto případy se hodí rychl…
Jak upéct ostružinový koláč | recept. Mezi námi je mnoho lidí, co z různých důvodů vyřadili mouku ze svého jídelníčku. Zejména pro ty je určen následu…