Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct turecké kokosové cukroví | recept na netradiční vánoční cukroví

Jak upéct turecké kokosové cukroví | recept na netradiční vánoční cukroví. Recept je původem turecký, není to klasické vánoční cukroví, ale když se trochu poupraví velikost, rozhodně si zaslouží být jedním z druhů vánočního cukroví servírovaného na vánočním stole. Příprava je velmi jednoduchá a rychlá, výsledek je sladký tak akorát, křehoučký a voňavý kokosem. Pokud máte malé děti, mohou vám při modelování kuliček asistovat. Nemohou nic pokazit a určitě budou mít radost ze společné zábavy.

Co je potřeba

  • 250 g másla
  • 170 g moučkového cukru
  • 450 g hladké mouky
  • 1 kypřicí prášek na pečení
  • 2 vejce
  • strouhaný kokos na obalování
1

Promíchejte mouku, moučkový cukr a prášek do pečiva. Vychlazené máslo nastrouhejte na nudličky a vytvořte „drobenku“.

2

Rozklepněte vejce a oddělte žloutky od bílků. Bílky prozatím odložte a žloutky přidejte do misky. Vypracujte těsto, chce to trochu síly, musí vzniknout elastické nelepivé těsto.

3

Z těsta odebírejte malé kousky a v dlaních tvořte kuličky velikosti vlašského ořechu. Pokud chcete cukroví menší, doporučuji nejprve několik různě velkých kuliček upéct, abyste snáze odhadli potřebnou velikost. Kuličky se během pečení zploští do tvaru kokosek.

4

Vyzkoušela jsem do těsta zabalit rozinku namočenou v rumu. V původním receptu nic takového není uvedeno, podle mě to cukroví vylepší. Kuličku rozmáčkněte mezi prsty na placičku, položte rozinku a zabalte. Jde to snadno. Záleží na vás, zda to vyzkoušíte.

5

Odložené bílky našlehejte do řídké pěny a kuličky v ní obalte. Kuličky musí být mokré ze všech stran, aby se na ně dobře přichytil strouhaný kokos. Rychle vám půjde práce od ruky, když kokos dáte do krabičky s víkem, přidáte kuličky a krabicí pořádně zatřesete.

6

Kuličky se při pečení roztečou, proto je nedávejte příliš blízko vedle sebe. Plech vyložte papírem na pečení, ušetříte si práci s jeho mytím. Není to ale nutné, cukroví se nepřipaluje a jde z plechu lehce sejmout. Pečte při 180 °C po dobu 15–20 minut. Povrch zezlátne a rozpraská. Podle vlastního uvážení ozdobte čokoládou.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články