Co je potřeba

na těsto:

  • 150 g celozrnné špaldové mouky
  • 25 g třtinového cukru
  • 100 g másla
  • 100 g mletých vlašských ořechů
  • 1 lžička citronové šťávy

na obalení:

  • sušené ovesné mléko nebo bio vanilkový cukr
1

Smícháme mouku, třtinový cukr a vlašské ořechy. Použijeme raději třtinový cukr namletý na jemno. Přidáme máslo, které vyndáme předem z lednice a necháme změknout při pokojové teplotě. A nezapomeneme přidat citronovou šťávu. Z ingrediencí vypracujeme těsto. Dobře propracované těsto dáme do fólie a necháme „odpočinout“ v lednici. V lednici těsto necháme 1–2 hodiny, ale klidně ho tam můžeme nechat do dalšího dne nebo i více dní a péci později.

2

Těsto vyndáme z lednice a tvoříme rohlíčky. Buď můžeme z těsta vytvořit tenký váleček, který rozkrájíme na části dlouhé cca 5 cm a vytvarujeme rohlíčky. Nebo těsto vyválíme na placku silnou cca 1 cm a rohlíčky vykrajujeme pomocí formičky.

3

Na pekáč dáme pečicí papír. Na pečicí papír pokládáme rohlíčky. Předehřejeme troubu a pečeme cca 10 minut dorůžova při  teplotě 170 ºC.

4

Upečené rohlíčky ještě horké obalujeme v bio vanilkovém cukru nebo v cukru s vanilkou. Hotové vanilkové rohlíčky uložíme do krabice. Před konzumací je necháme uležet v chladném prostředí minimálně 1 týden.

Tipy

Jednou z ingrediencí vanilkových rohlíčků jsou většinou vlašské ořechy. Vlašské ořechy jsou velice zdraví prospěšné, neboť obsahují mimo jiné omega-3 mastné kyseliny. Vlašské ořechy zlepšují duševní výkonnost, posilují nervovou soustavu, jsou dobré proti stresu, podrážděnosti a depresím. Takže až budete vanilkové rohlíčky konzumovat, nemusíte mít žádné výčitky :-).

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.8
Average: 3.8 (5 votes)