Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct zdravější tvarohové tyčinky | recept

Zdravější tvarohové tyčinky | recept. Slané tyčinky se hodí pro mnoho příležitostí, ty kupované jsou však často vyrobené z palmového oleje a dalších nezdravých ingrediencí. Zkuste si proto upéct zdravější tvarohové tyčinky, které neobsahují ani příliš velké množství másla, přidává se spíše jen pro chuť. Mouku můžete zvolit podle potřeby, od špaldové po různé druhy přirozeně bezlepkové mouky.

Co je potřeba

  • 250 g měkkého tvarohu
  • cca 250 g hladké špaldové mouky
  • 50 g másla
  • 100 ml rostlinného oleje
  • 1 vejce + 1 rozšlehané na potření
  • 1 lžička soli + trocha na posypání
  • semínka, sušené bylinky či koření na posypání tyčinek (např. sezamová, chia či maková semínka, kmín, mletá paprika apod.)
1

Změklé máslo nakrájené na malé kousky ušleháme s 1 vejcem a rostlinným olejem. Následně přidáme měkký tvaroh a do hmoty zapracujeme špaldovou mouku a sůlZ ingrediencí vypracujeme hladké nelepivé těsto (v případě potřeby přidejte více mouky), které necháme asi půl hodiny odpočinout v lednici.

2

Poté z něj na pomoučeném vále vyválíme asi 5 mm silný plát, z něhož nožem či rádýlkem vykrajujeme 1 – 2 cm silné proužky.

3

Tyčinky klademe na plech vyložený pečicím papírem, potřeme je rozšlehaným vejcem a posypeme solí a semínky, sušenými bylinkami či kořením.

4

Plech vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a tyčinky upečeme dozlatova. Trvá to zhruba 15 minutTvarohové tyčinky necháme vychladnout a můžeme je podávat. Pokud je budete chtít uchovat na později, uskladněte je v uzavíratelné dóze či jiné vhodné nádobě bez přístupu vzduchu.

  • Tyčinky můžete před pečením posypat také strouhaným tvrdým sýrem.
  • Z těsta je možné vykrájet různé tvary pomocí vykrajovaček, získáte tak slané krekry vhodné k přímé spotřebě i k potření pomazánkou.
  • Pokud použijete tvaroh ve vaničce, přisypte více mouky.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit jablka na štrúdl | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept