Přejít k hlavnímu obsahu

Jak utřít česnek

31. Květen 2019

Jak utřít česnek | rady a tipy. Všichni víme, že česnek je pro naše zdraví velice důležitý, i když některým strávníkům vadí jeho aromatická vůně. Někoho ale může odradit i jeho příprava a manipulace s ním během vaření. Pokud se v receptu neuvádí, že máme do pokrmu vložit celý stroužek, znamená to, že ho musíme dokonale rozmělnit. Jak na to? Jak utřít česnek?

Co je potřeba

  • nůž
  • skleněná podložka
  • třítko na česnek
  • česnekovač
1

Zručným kuchtíkům postačí prkénko a nůž. Oloupaný stroužek položíme tou nejširší stranou na podložku, nejlépe skleněnou, a nožem ho postupně roztíráme, a nakonec najemno rozmačkáme. Aby to šlo lépe, pomůže, když česnek předtím posolíme. Metoda jednoduchá, ale přináší určité nevýhody. Někdy kousíčky česneku odskakují od nože. Začátečníci často neutřou česnek rovnoměrně, objevují se v něm větší kousky.

2

Kdo vaří často, rád a potrpí si na dokonalou přípravu, ten by si měl pořídit česnekovač. Jde o kuchyňského pomocníka z oceli, který funguje na principu páky a vypadá jako kleště. Do kovových čelistí vložíte oloupaný stroužek a stisknete rukojeť. Rozmělněná zelenina se dostane ven díky sítku.

3

Zajímavou alternativou jsou takzvaná třítka na česnek. Jde nejčastěji o keramické, dekorativní podložky v podobě misky, jejichž dno není hladké, ale plné drobných výčnělků. Oloupaný česnek vezměte do ruky, přitiskněte na dno misky a rozetřete ho. Jde to dobře právě díky keramickým hrbolkům.

Hmoždíř moc dobrý není, česnek je na drcení touto metodou moc malý, kluzký a měkký.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat záclonu
Jak čistit zlato | rady a tipy
Jak správně pečovat o boty