Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit cibulovou polévku | recept

Cibulová polévka | trochu jiný recept. Předpisů na cibulovou polévku francouzského nebo španělského typu (se sýrem, nebo zapečenou či s toasty) koluje poměrně značné množství. Proto přinášíme návod, jak udělat cibulovou polévku trochu jinak. Výhodou receptu je, že se vaření dá v kterékoliv fázi ukončit a polévka je „jedlá“. Po úplném dokončení je ovšem výtečná.

Co je potřeba

  • Čtyři cibule
  • Tuk, sůl, mletý pepř
  • Litr vývaru nebo jedna polévková kostka
  • Dvě vejce
  • 100 ml sladké nebo zakysané smetany
1

Cibule je zeleninou a kořením zároveň. Její předností je celoroční dostupnost a nízká cena. U nás se jedná o zeleninu nejrozšířenější. Cibule je silně aromatická. Pěstuje se v několika druzích a mnoha odrůdách. Na přípravu cibulové polévky postačí běžná kuchyňská bílá cibule.

2

Na jeden litr polévky budeme potřebovat čtyři cibule, lžíci másla, oleje nebo dobrého sádla, litr vývaru, a nebo jednu kostku polévkového koncentrátu, sůl, pepř, dva žloutky a jeden decilitr smetany. Na vložku do polévky zbylé bílky, trochu oleje a tři lžíce mouky.

3

V hrnci na polévku rozpustíme lžíci másla a lžíci oleje nebo sádla. Cibule loupeme, omyjeme a rozkrájíme na kolečka. Na tuku je opékáme do zlatohnědé barvy. Snížíme plamen nebo teplotu sporáku na střední hodnotu, abychom cibuli nepřipálili.

4

Připravíme si litr přecezeného čistého vývaru: může být hovězí (z masa i z kostí), z drůbežího masa nebo ze zeleniny. Jestliže vývar nemáme, vypomůžeme si kostkou polévkového výtažku. Protože chutnají všechny skoro stejně, je celkem jedno, jaká kostka to bude. Vývarem zalijeme cibuli.

5

Vývar s cibulí okořeníme mletým pepřem a prováříme – alespoň patnáct minut. Jestliže nemáme moc času, trpělivosti nebo další potřebné suroviny, můžeme cibulovou polévku konzumovat už v této fází. S osmaženými chlebovými krutony bude dobrá. Ale pokračujeme.

6

V deci sladké nebo zakysané smetany (s úspěchem byly vyzkoušeny obě varianty) rozmícháme dva žloutky. Smetanu se žloutky vlijeme do vařícího se vývaru s cibulí. Necháme projít varem. A opět nastává uzlový bod, kdy je možno vaření ukončit a cibulovou polévku podávat. Pokračujeme dál.

7

Protože se kolem našeho stolu někdy sejdou strávníci, kteří zeleninu plovoucí v polévce nemají rádi, a nota bene cibuli, vezmeme ruční mixér a polévku rozmixujeme do hladké konzistence. Vznikne lahodný smetanový nepříliš hustý krém, který není ničím dalším kořenit.

8

Ze zbylých bílků a tří lžic polohrubé mouky umícháme řídké těstíčko. Přelijeme do sáčku, shrneme k jednomu roku a malý cípek odstřihneme. Na pánvičce rozpálíme olej, do kterého vymačkáváme drobné tvary těstíčka. Osmažíme je z obou stran, ale nesmíme je připálit.

9

Polévku v talířích posypeme sekanou petrželkou, libečkem nebo pažitkou. Osmaženou vložku si dává každý sám. Polévku podáváme hodně horkou.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto receptu na cibulovou polévku: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Cibulačka | recept. Cibule je odedávna známá jako zdraví prospěšná rostlina. Obsahuje řadu látek důležitých pro lidský organismus. Má schopnost potlač…
Obrázek není k dispozici
Recept na selskou polévku. Výborná lehká zeleninová polévka plná masa a oblíbených těstovin vhodná ke každé příležitosti. Polévka plná zdraví. Nabízím…
Obrázek není k dispozici
Polévka Minestrone recept. Italové ji říkají velká polévka. Postupujte podle tradičního receptu na přípravku italské polévky Minestrone, výtečné a v n…
Obrázek není k dispozici
Tento chod je spjatý s francouzskou kuchyní, konkrétně se zmizelou tržnicí Les Halles, která byla známá pod lidovým názvem ‚břicho Paříže‘ – a proslul…