Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit krémovou polévku z kadeřávku | recept

Krémová polévka z kadeřávku | recept. Kadeřávek je odrůda zimní kapusty, která byla pěstovaná už v antice. Dnes se nejvíce pěstuje v Anglii, Dánsku a Německu, kde patří k oblíbeným zeleninám. Výhodou kadeřávku je to, že na záhonech vydrží celou zimu a sklízet se může postupně, podle potřeby. Jarmuz (kadeřávek) se většinou v obchodech nevyskytuje, zajít si pro něj budete muset na zeleninové trhy. Tato všestranná zelenina se dá pěstovat i v květináči na balkoně. Má i červenolistou variantu a doplněná kvetoucími letničkami balkon zdobí a zároveň přináší užitek. Z listů kadeřávku si můžete uvařit mimo jiné výbornou krémovou polévku podle našeho receptu.

Co je potřeba

Na polévku:
- 1 l vývaru z hovězího masa nebo kostí
- 6 velkých listů kadeřávku
- 1 mrkev
- 2 malé cibule
- 4 větší brambory
- 3 stroužky česneku
- sůl
- mletý pepř
- kousek másla
- trochu mléka nebo smetany

Na krutony:
- starší pečivo
- máslo

1

Připravíme si masový vývar. Kousek hovězího masa zalijeme 1,25 l studené vody, přidáme malý kousek celeru, mrkve a cibule. Uvedeme do varu a vaříme do změknutí masa. V tlakovém hrnci bude maso hotové za hodinu varu. Po uvaření vývar zcedíme a maso pokrájíme na jemné nudličky.

2

Potřebnou zeleninu očistíme a omyjeme. Z kadeřávkových listů odstraníme vnitřní silné žebro a zelenou část pokrájíme na menší kousky. Cibuli a brambory rozkrájíme na kostičky, mrkev rozstrouháme na struhadle.

3

Na kousku rozehřátého másla osmahneme cibuli s mrkví, přidáme brambory, kapustu a zalijeme připraveným masovým vývarem. Polévku osolíme, opepříme a vaříme do změknutí zeleniny. .

4

Do uvařené polévky nalijeme trochu smetany nebo mléka, přidáme prolisovaný česnek a necháme ještě několik minut povařit. Poté polévku odstavíme. Pomocí ponorného mixéru všechnu zeleninu rozmixujeme. Vznikne hladký krém. Dosolíme podle chuti.

5

Starší tvrdší pečivo nakrájíme na kostičky a ty krátce opražíme na rozpuštěném másle. Mícháme a hlídáme, máslo se snadno připaluje. Polévku z kadeřávku na talíři ozdobíme několika kousky krutonů a vařeného masa. Zbytek masa a krutonků dáme zvlášť do misek a každý si přidá sám. Polévka nemá typickou chuť kapusty, kadeřávek je jemnější. Chutí se blíží spíše květáku.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Dýňové chilli | recept. Dýňové chilli je na naše poměry neobvyklé jídlo. Skládá se pouze ze zeleniny a je tudíž vhodné i pro vegetariány. Doporuč…
Jak připravit lehčí zelňačku | recept
Lehčí zelňačka | recept. Horká zelňačka bezesporu patří mezi nejlepší způsoby, jak se zahřát. Pokud zrovna hubnete, můžete vyzkoušet dietnější verzi z…