Co je potřeba

- 400 g krůtích prsou
- 250 g žampionů
- 250 ml bílého sladkého dezertního vína
- cibule
- sůl
- mletý pepř
- mletá sladká paprika
- worcesterová omáčka
- tymián
- olej na smažení

1

Na přípravu jídla pro 4 osoby potřebujeme 400 g krůtích prsou, která můžeme nahradit 3 ks prsních řízků z kuřete. Žampiony můžeme nasbírat v přírodě nebo koupit v obchodě. Žampiony uměle pěstované nejsou tak aromatické jako pečárky nalezené ve volné přírodě. Pro zvýraznění chuti žampionů z obchodu k nim přidáváme špetku anýzu.

2

Žampiony očistíme a vlhkým hadříkem otřeme kloboučky. Pokud jsou bílé, nemusejí se loupat. Zašpiněným nebo zahnědlým oloupeme pokožku klobouku. Lze ji velmi snadno sloupnout. Žampiony pak pokrájíme na plátky i s třeněm.

3

Krůtí maso pokrájíme na malé, stejně velké kousky. Pokrm budeme připravovat na dvou pánvích současně. Na první pánvi rozehřejeme několik lžic oleje a přidáme drobně pokrájenou malou cibuli. Osmahneme dožluta. K cibulce přidáme žampiony, posekaný tymián a osmažíme. Po „zavadnutí“ žampionů přilijeme sladší dezertní víno a necháme za občasného promíchání redukovat.

4

V dalším kroku na jiné pánvi na oleji osmažíme nakrájené krůtí maso okořeněné pepřem, paprikou a osolené. Maso je rychle hotové, všechny kousky zbělají a poté smažíme ještě po dobu 5 minut.
.

5

Na pánev k houbám, kde mezitím zůstalo jen velmi malé množství šťávy, přidáme smažené drůbeží kousky. Spolu ještě chvilku promícháváme. Na závěr ochutíme worcesterovou omáčkou podle chuti a případně dosolíme. Na talíři zdobíme proužky barevné papriky a snítkou tymiánu nebo petržele. Podáváme s rýží.

6
7
8
9
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)