Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat bezpečnostní agenturu | rady

19. Listopad 2019

Jak vybrat bezpečnostní agenturu | rady. Na českém trhu působí několik tisíc bezpečnostních agentur. Bohužel jen zlomek z tohoto počtu nabízí opravdu kvalitní služby na profesionální úrovni. Pro laika v tomto oboru bývá mnohdy těžké vybrat, která agentura bude nejlépe vyhovovat jeho požadavkům a potřebám. Následující řádky vám poskytnou obecný návod, jak vybrat tu správnou.

1

Charakter zakázky

V první řadě si ujasněte charakter zakázky, a co od bezpečnostní agentury očekáváte. Tím si ujasníte základní kritéria pro výběr správného dodavatele těchto služeb. Je zapotřebí si uvědomit, že služby poskytované bezpečnostními agenturami mohou být velice rozdílné - od prosté fyzické ochrany objektů, bodyguarding, technické zabezpečení objektů, kontroly místností proti odposlechům až po detektivní služby diskrétní povahy.

2

První fáze výběru

Jakmile máte jasno, co chcete a od bezpečnostní agentury očekáváte, můžete přikročit k první fázi výběru. Zaměřte se na společnosti, které již na trhu nějakou dobu působí. U nich máte větší pravděpodobnost, že získáte více informací a referencí (internet, doporučení), které vám následně pomohou ke kvalifikovanému rozhodnutí. Důležitá je také transparentní vlastnická struktura, která vám více napoví o stabilitě a solidnosti společnosti. Doporučujeme, abyste si provedli rovněž monitoring o firmě a jejích konkrétních vlastnících. Na internetu dnes není téměř nikdo anonymní a při troše šikovnosti můžete nalézt překvapivé množství důležitých informací. Pokud si v této fázi nevíte rady a vaše zakázka je většího rozsahu, pouvažujte o využití služeb bezpečnostního poradce, který vám zpracuje analýzu, z jejíchž výsledků vzejde řešení. Bezpečnostního poradce můžete využít i při výběru konkrétního dodavatele služeb.

3

Druhá fáze výběru

Podle uvedených kritérií si vyberte rozumné množství bezpečnostních agentur, které podle vašeho soudu splňují základní parametry. Tyto společnosti kontaktujte s požadavkem řešení vašeho problému. Vyžádejte si z jejich strany:

- návrh řešení - časový harmonogram provedení prací

- přehled referenčních zakázek podobného charakteru

- cenu včetně ceny víceprací

- kontaktní osobu pro vaši zakázku

- předložení všech certifikací, kterými agentura disponuje

4

Třetí fáze výběru

Jakmile obdržíte zpětné reakce bezpečnostních agentur na vaši poptávku, pokuste se obdržená data přehledně uspořádat a vyhodnotit. Při vyhodnocení dbejte na to, aby nabídnutá cena nebyla hlavním kritériem při výběru. Zachovejte poměr cena – kvalita nabízených služeb. Ne vždy však platí pravidlo, že vyšší cena představuje lepší nabídku služeb. Z tohoto důvodu dbejte na zaslání referenčních zakázek a certifikátů firmy, které vám mnohé napoví o odborných schopnostech zástupců firmy. Upřednostněte společnosti, které vám nabídnou vlastní účinné kontrolní mechanismy. Vyhnete se tak dalším problémům, které vyplývají z nutnosti neustále zaměstnance agentury kontrolovat.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o paruku | rady
Jak pečovat o paruku | rady. Paruky jsou hojně využívané nejen mezi majiteli holých hlav, ale mezi každým, kdo chce vypadat dobře a dopřát si pocit kr…
Jak vybrat správný polštář | rady
Jak vybrat správný polštář | rady. Polštářů je dnes na výběr celá řada, ale jak vybrat ten správný, to už může být oříšek. Polštář je důležitým aspekt…