Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat chytrý telefon

Chytré telefony dnes již nahradily většinu ostatních telefonů a staly se součástí života mnohých z nás. Na českém trhu dominují chytré telefony s operačním systémem Android a iOS, vybírat je lze podle mnoha preferencí. Jelikož jde technologie stále dopředu, je vhodné před nákupem zjistit, jak vybrat ten správný chytrý telefon.

1

Velikost displeje (částečně odpovídá velikosti celého telefonu)

Velikost displeje byste si měli vybrat podle toho, co od svého budoucího telefonu požadujete: praktičnost, zábavu nebo práci. Pro praktičnost si vyberte kompaktní displej o velikosti 4–5 palců. Pro zábavu, filmy či videa raději zvolte displej 5–5,5 palců a pro práci se nejlépe hodí displej o velikosti 5,5 palců a více.

2

Rozlišení displeje

Čím větší rozlišení displeje zvolíte, tím jemněji vykreslený obraz bude mít. Displej si vyberte nejlépe v rozlišení –  minimálně 1280 × 720 (HD), lépe však 1920 × 1080 (FullHD).

3

Výkon

Výkon je ukazatelem produktivity, stejně jako u jiných spotřebičů v domácnosti. Procesory telefonů se vyrábí s různými počty jader a frekvencí jednotlivých jader procesoru (platí zde: čím více, tím lépe). Vybírejte si modely, které mají minimálně 4 x 1,2 GHZ. Dalším parametrem výkonu je samozřejmě operační paměť (opět platí: čím více, tím lépe), doporučuji minimálně 2 GB.

4

Fotoaparát

Fotoaparát je pro většinu uživatelů nezbytnou součástí mobilního telefonu, model telefonu si zvolte tak, aby měl fotoaparát dvoutónový LED blesk, rozlišení doporučujeme minimálně 8 MPx pro zadní fotoaparát a 3 MPx pro přední fotoaparát (autoportréty).

5

Baterie

Baterii si vyberte podle toho, jak často budete telefon používat. Jestliže budete telefon využívat pouze na občasné telefonování či zprávy, tak Vám postačí baterie o kapacitě do 2000 mAh. Pokud jste náročnější, tak se zaměřte na baterii o kapacitě nejméně 2500 mAh. A když budete svůj telefon využívat pro práci, zvolte baterii o kapacitě alespoň 3000 mAh, jinak se asi na jednodenní výdrž telefonu nedostanete.

6

Značka telefonu

Značku telefonu si vyberte podle vlastních preferencí nebo zkušeností. Nejprodávanějšími značkami jsou u nás Samsung, Huawei, Apple iPhone, Honor, Xiaomi a další. Značka nemá na žádný z výše zmíněných parametrů vliv, důležitá by měla být spíše z hlediska dostupnosti servisu. Pokud si vyberete známější značku, tak i servis Vašeho telefonu bude dostupnější.

7

Operační systém

Operační systém (Android, iOS, Windows Phone a jiné) chytrého telefonu si vyberte nejlépe v nejnovější verzi, nebo vybírejte telefon, na kterém lze verzi operačního systému aktualizovat.

8

Ovládání telefonu

Ovládání chytrého telefonu si můžete vybrat buď pouze dotykové, nebo dotykové s výsuvnou klávesnicí.

9

Paměť telefonu

Paměť neboli vnitřní uložiště telefonu, byste měli vyžadovat minimálně 16GB. Dále lze paměť většiny telefonů rozšířit paměťovou kartou, kterou si ale musíte dokoupit zvlášť.

10

Hmotnost telefonu

Hmotnost mobilních telefonů se pohybuje v rozmezí 120–250 gramů, takže je tento parametr spíše druhořadou záležitostí.

11

V dnešní době je však mnoho dalších parametrů, které Vás mohou ujistit ve finálním rozhodnutí, například čtečka otisků prstů (pro větší bezpečnost), NFC (bezkontaktní placení), větší odolnost telefonu (pokud pracujete například v náročnějším prostředí). Vyrábějí se také telefony s extrémní výdrží baterie, například až 10 000 mAh – vydrží až 5 dnů náročného používání.

Váš nový chytrý telefon si vyberte podle vlastních preferencí (nezapomeňte také na design). V předchozích desíti odstavcích jsme se Vám pokusili nastínit základní parametry, které Vám snad s výběrem pomohou.

Karel (neověřeno) | Pá, 07/19/2019 - 15:56

za sebe doporučuji se zaměřit i na odolnost, min. IP68, což je certifikát, který telefon chrání proti vodě a prachu, pokud si mobil namočíte, nemusí se hned vyhazovat

Patrik R. (neověřeno) | Út, 04/23/2019 - 22:39

Když jsem si vybíral svůj telefon, tak jsem právě tu baterii celkem podcenil - moc nevydrží. Nebo alespoň ne tolik, kolik jsem od ní čekal, takže na to si určitě dávejte pozor. Nejhorší je, že baterie v mém telefonu je zabudovaná a nedá se snadno vyměnit za větší. Momentálně to řeším solární powerbankou, kterou si všude nosím s sebou, ale ani to není úplně ideální řešení.

Eliska Janoutová (neověřeno) | St, 01/30/2019 - 07:40

Dlouho jsem patřila mezi zastánkyně klasických tlačítkových telefonů. Na svoji starou nokii jsem prostě nedala dopustit. Nedávno ale přestala úplně fungovat, a tak jsem si řekla, že tedy vyzkouším smartphone. Vybírala jsem podle srovnání a nakonec jsem si koupila smartphone od značky Xiaomi. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykla, ale teď už bych neměnila.

Kristýna Reich… (neověřeno) | Čt, 12/27/2018 - 23:32

Já mám už delší dobu vybraný jeden telefon od Huawei. Hodně se mi líbí hlavně po stránce designu a fotoaparátu. Pár týdnů zpět jsem ale někde četla, že je u nich nějaký problém s bezpečností. Myslíte si tedy, že by bylo lepší dát od této značky ruce pryč? Díky.

Další zajímavé články

Zdravý životní styl je neustále v módě a k němu se pojí i zdravé návyky, mezi které patří pití čerstvé ovocné a zeleninové šťávy. Ta je bohatá na vita…
Obrázek není k dispozici
V žádné správné kuchyni nesmí chybět kuchyňská váha. Pouze s pomocí váhy můžeme správně odměřit ingredience potřebné k vytváření různých pokrmů. Stejn…
Obrázek není k dispozici
Pařeniště zahrádkáři pořizují rovnou ze dvou důvodů. Prvním důvodem je urychlení růstu rostlinek z jara, tím druhým je prodloužení zahrádkářské sezóny…
Obrázek není k dispozici
Jelikož jde doba stále dopředu, tak se zvyšují i požadavky na televize. Běžné televize už nikoho nezaujmou, moderní jsou 3D televize. Pokud televizi s…
Obrázek není k dispozici
Vrtací kladiva jsou nezbytným vybavením každého kutila, každé stavební nebo elektrikářské firmy, ale také těch, kteří si rádi provádějí rekonstrukce p…