Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat a instalovat dřevěné žaluzie | rady

Jak vybrat a instalovat dřevěné žaluzie | rady. Dřevené žaluzie jsou stálicí, která nikdy neomrzí. Pokud se o ně dobře staráte, budou vám léta zdobit interiér. Dřevo dodá vašemu bydlení punc luxusu a vytříbeného vkusu. Navíc dobře stíní a brání přílišnému pronikání tepla do místnosti. Poradíme vám, jak žaluzie správně vybrat a instalovat, aby dělaly radost každý den.

1

Základem je kvalitní materiál

Ověřte si u výrobce, zda se jedná o skutečné dřevo, ne pouhou napodobeninu. Teplo a přímé sluneční paprsky nejlépe snáší exotické dřeviny jako africká vrba, které jsou zvyklé na teplo a sluneční paprsky. Zvolit můžete i lamely z impregnované lípy a klasické vrby. Všechny dřevěné žaluzie však vyžadují pravidelnou údržbu – očištění od nánosu prachu a mastnoty. Pomůžete si jemným hadříkem a vlažnou mýdlovou vodou.

2

Zvolte správnou šíři lamel a způsob ovládání

Na trhu se žaluziemi dnes narazíte na klasický typ lamel 25 mm nebo rozšířené lamely 50 mm. Pro zastínění větších ploch se hodí spíše širší lamely, a to z konstrukčního i estetického hlediska. Mohutnější žaluzie si zaslouží elektrické ovládání. Lépe se jimi manipuluje. Na menších plochách postačí i klasické ovládání pomocí žaluziových šňůr.

3

Vyměření žaluzie

Budete-li žaluzii upevňovat do okenního otvoru, změřte skutečnou šířku otvoru ve třech bodech a z konečné míry uberte 5 mm. Pokud budete umisťovat žaluzii na otvor, stačí změřit šířku otvoru, který má být zastíněn. Výška žaluzie se měří včetně horního profilu a držáku žaluzie.

4

Potřebné pomůcky na montáž

Pro samotnou montáž žaluzie budete potřebovat následující – svinovací metr, tužku, vodováhu, kladívko, elektrickou vrtačku, akumulátorovou vrtačku a magnetický nástavec na bity.

5

Žaluzii zkontrolujte

Abyste v polovině práce nezjistili, že své dílo nemůžete dokončit, protože má žaluzie prasklou lamelu nebo dokonce chybí nějaká její součást, důkladně si ji předem prohlédněte. Manipulujte s ní vždy ve vodorovné poloze, aby nedošlo k jejímu poškození.

6

Pusťte se do vlastní montáže

Je-li vše v pořádku, sejměte horní krycí profil žaluzie. Změřte si otvor a porovnejte ho s připravenou žaluzií. Rozvrhněte umístění držáků, aby nezasahovaly do ložisek žaluzie a ovládacích částí. Upevněte vodorovně držáky, do nich žaluzii zasuňte a zajistěte. Žaluzii spusťte do spodní polohy a namontujte zpět horní krycí profil. Nakonec si ověřte, zda je žaluzie plně funkční. A máte hotovo!

7

Žaluzii na elektrické ovládání přenechejte odborníkům

U elektrického zastínění oken se do montáže nepouštějte. Vždy si přizvěte kvalifikovaného pracovníka, kterého vám většinou zajistí přímo v obchodu, kde žaluzii pořizujete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na úklid oken a žaluzií
Okna v domácnosti myjeme zpravidla několikrát do roka. Aktuálně je myjeme snad všichni před Vánocemi a na jaře. Snad bychom bez čistých oken tyto krás…
Jak vybrat koberec | tipy
Jak vybrat koberec | tipy. Každý se určitě shodneme, že koberec by měl hřát od nohou. Dalším kritériem správně vybraného a v domácnosti umístěného kob…
Jak vybrat sušičku prádla | rady
Jak vybrat sušičku prádla | rady. Sušička prádla se pro někoho může jevit jako zcela zbytečný výdobytek moderní doby, ale všude tam, kde není prostor…