Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat pánev WOK | tipy

Jak vybrat pánev WOK | tipy. Pánve WOK se používají sice více než 2000 let, ale za tu dobu prošly značným vývojem. V dnešní době se již prakticky nesetkáme s výrobcem pánví, který by tento typ nenabízel. Na trhu se ovšem nenachází pouze jeden druh, ale rovnou celá řada druhů této pánve a každá nám dopřeje jiné vlastnosti. Na pánvích WOK se skvěle restuje, přihřívá, vaří, smaží a mnoho dalšího. Výběru této univerzální pánve předchází jistá kritéria, jaká to jsou?

1

1. Velikost pánve WOK

Nejprve si vyberte velikost pánve, která by se měla odvíjet od toho, zda-li připravujete jídlo pouze pro sebe, nebo třeba pro celou vaší rodinu. Ideálními rozměry jsou 26 až 30 cm.

2. Materiál

Materiál se odvíjí od toho, jaké od pánve očekáváme vlastnosti. Pro ženy, které vyžadují lehké pánve, jsou vhodné titanové pánve WOK. Nehodí se ovšem pro vaření, jelikož jsou lehké a při míchání se otáčí a posouvá celá pánev. Velmi ideální jsou litinové pánve, ty dokonale prohřejí celou pánev a nabídnou nejkvalitnější tepelnou úpravu jídla. Jsou i výrazně těžší a díky tomu dobře drží. Pokud potřebujete pánev odolnou vůči poškrábání a se zdravějšími vlastnostmi, tak si vyberte keramické pánve WOK.

3. Materiál úchopu

Ucha nebo madla u pánví musí být vyrobena z odlišného materiálu, díky tomu se zajistí rychlý odvod tepla a vy se při manipulací s rozžhavenou pánví nespálíte.

4. Poklička

Vybírejte si pouze pánve WOK s pokličkou. Nemusíte ji vůbec používat, ale pokud budete vařit nebo dusit, tak byste se bez pokličky neobešli.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak pečovat o robotický vysavač | rady
Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady