Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat a pověsit nový lustr v ložnici?

30. Srpen 2018

Předěláváte ložnici a starý lustr už dosloužil nebo se do nového prostoru zkrátka nehodí? Vyberte si nový, který do vaší ložnice přesně zapadne. Nemusíte se bát ani instalace, s naším návodem to zvládnete za pár minut.

1

Jak vybrat nový lustr?

Závěsný lustr je důležitou dominantou. Vybírejte ho proto tak, aby zaujal, reprezentoval daný prostor, ale zároveň nebil do očí a nerozptyloval. To je v prostoru určeném k odpočinku obzvlášť důležité. Na výběr máte dnes z nepřeberného množství, takže se řiďte především zařízením pokoje a svým vkusem. Lustr v ložnici by měl odrážet celkový styl interiéru a měl by mít dostatečné stínítko, které utlumí hlavní světlo a vytvoří v ložnici příjemnou atmosféru pro odpočinek. Abyste intenzitu světla dovedli k dokonalosti, můžete v současnosti vybírat i ze svítidel se stmívačem, u kterých si množství světla mohli nastavovat podle nálady.

Po estetických aspektech lustru je neméně důležitá jeho délka. Tu vybírejte podle výšky stropu v ložnici tak, abyste později lutr nemuseli složitě obcházet a lustr vám nepřekážel. Příliš dlouhý kabel se dá při instalaci chytře schovat, s krátkým kabelem ale delší lustr nevyčarujete.

V případě, že si s výběrem lustru nejste jistí, můžete se vždy obrátit na odborníky pro radu nebo alespoň pro inspiraci. Na Profisvitidla.cz najdete veškeré typy kvalitních svítidel včetně poradenství.

2

Jak jej nainstalovat

Správný lustr už máte před sebou. Jak ho spolehlivě zavěsit? Postupujte podle následujících kroků:

  1. Jako první věc nikdy nezapomeňte vypojit pojistky. Pokud si nejste jisti, jaké pojistky vypínají proud v ložnici, raději vypojte všechny.
  2. Sejměte kryt lustru. U některých to jde zcela snadno, u jiných budete potřebovat odšroubovat jeden nebo pár malých šroubů. Pokud máte zkoušečku, raději se ještě přesvědčte, že jsou kabely opravdu odpojené od elektřiny.
  3. Po sejmutí krytu odpojte dráty. U starších modelů budete potřebovat opět šroubovák, novější jsou vybaveny jednoduchým plastovým mechanismem.
  4. Po odpojení kabelů lustr svěste z háčku a pověste na něj nový.
  5. Před tím, než budete nový lustr instalovat, se nezapomeňte rozhodnout, jak vysoko jej chcete mít, abyste posléze nezjistili, že visí příliš nízko a nemuseli jste začít od znova.
  6. Nyní je postup stejný, akorát pozpátku. Nejprve zapojte elektrické kabely. Černý a hnědý kabel patří vždy k sobě.
  7. Na závěr kabely stěsnejte k sobě a nasaďte na ně kryt lustru.
  8. Nyní můžete opět zapojit pojistky a ujistit se, že jste lustr nainstalovali správně – rozsvítit.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: Anonym
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit skleník na jaro
Patříte k jarním nedočkavcům a už se těšíte, až zasadíte první plodiny do vašeho skleníku? Letošní zima nám v tom přeje a již nyní můžeme zasadit…
Jak na home staging
Při nákupu nemovitosti hrají důležitou roli emoce. Byt potřebujete prezentovat stejně jako se prezentuje jiné zboží. Pomocí důkladného bytového design…
Jak se starat o pokojové rostliny
Jak vyleštit hliník