Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vhodný venkovní teploměr

Jak vybrat vhodný venkovní teploměr | rady a tipy. Bez ohledu na předpověď počasí a pohled z okna nás denně zajímá, jaká je venku teplota. Třeba proto, abychom věděli, jak teple se obléknout, nebo zda se máme pustit do zahradnických prací. Proto si pořizujeme buď venkovní teploměry nebo meteostanice, které toho umí víc a nabídnou i takové hodnoty, jako je vlhkost vzduchu, míra znečištění ovzduší nebo změna atmosférického tlaku.

1

Cena nejjednodušších okenních rtuťových teploměrů se pohybuje okolo 100 Kč, jsou v drtivé většině případů plastové a jejich stupnice numerická, a to v rozpětí od + 50 °C až do – 50 °C. Některé jsou umístěny v kovovém držáku, a tak s nimi lze otáčet. Kdo se chce vyhnout vrtání, může si pořídit teploměr plastový s přísavkami.

2

Zatímco tyto klasické teploměry zobrazují aktuální teplotu, ty sofistikovanější, digitální, toho umí mnohem víc. Umí si zapamatovat maximální a minimální teplotu, jsou mnohem přesnější a některé modely nabízejí i informace o vlhkosti vzduchu.

3

Hodí se pro plastová okna, neboť při jejich instalaci často není nutné nic vrtat, na okno se nalepí jen jeho držák. Displeje bývají dobře čitelné, celý přístroj včetně držáku odolné vůči povětrnostním vlivům.

4

Jejich napájení je na baterie, ale lze si pořídit i takové, které využívají solární energii. K dostání jsou i jednoduché meteostanice v podobě dřevěného domečku, kde je kromě teploměru zabudován i barometr. Když má být hezky, ze dveří vystoupí panenka, při zhoršení počasí se objeví panáček.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně uskladnit jablka | rady
Jak poznat druhy jedlých dýní
Jak koupit zralou dýni | rady
Jak čistit ekokůži