Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vypěstovat čtyřlístek

28. Březen 2016

Návod: Vypěstuj si čtyřlístek. Kdo by někdy nebloumal po louce nebo v zahradě a nehledal čtyřlístek. Tento symbol štěstí zná každý už od dětství a ne každému se podařilo v životě tento unikát objevit. Ovšem dnes nemusíte čekat, až vyroste venku opět tráva a doufat, že se štěstí usměje i na vás. Můžete si vypěstovat zásobu čtyřlístků i doma. Návod k pěstování čtyřlístku čtěte dále.

1

Navštivte příslušný obchod s květinami a zeptejte se na čtyřlístek. Prodává se v malé krabičce, jejíž součástí je i český návod na vypěstování.

2

Doma pak květináček umístěte třeba na okenní parapet a speciální kompost zalijte vodou. Ostatní už nechte na přírodě.

3

Čtyřlístek, jako symbol štěstí, se k nám dostal z Irska, což je země známá svěží zelení a rozsáhlými loukami.

4

Pravdou je, že štěstí je kořením života a bez štěstí se nikdo neobejde. Někdy se můžete snažit sebevíc, ovšem nemáte-li potřebné štěstíčko, úspěch se nemusí dostavit. Lidé si pro štěstí vymýšlejí nejrůznější věci, ale čtyřlístek je asi nejznámějším a nejrozšířenějším symbolem. Snad je to dáno i jeho řídkým výskytem.

5

Vypěstovat si proto čtyřlístek doma je lákavé a zároveň docela snadné.

6

Prodávané balení o rozměru několika mála centimetrů obsahuje tři speciální cibulky, jeden květináček a jeden výživový disk, který po zalití horkou vodou nabobtná.

7

Po nabobtnání disku vložte do substrátu jednu ze tří cibulek špičkou vzhůru a květináček umístěte na světlé a chladnější stanoviště, kterým může být právě i okenní parapet, kde se moc netopí.

8

Další dny pak dbejte o to, aby substrát byl stále mírně vlhký. Až rostlinka vyroste do výšky asi 5 cm, je dobré ji přesadit do většího květináče.

9

Na jaře můžete květináč s cibulkou přemístit na balkón nebo na zahradu a radovat se z krásného přírůstku v podobě čtyřlístku.

10

Po štěstí touží každý z nás, a proto může být balení čtyřlístku, nebo již vypěstovaný symbol štěstí originálním dárkem pro ženy, muže nebo třeba novomanžele.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó
Jak pěstovat a využít vodnici
Jak pěstovat srdcovku nádhernou