Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyprat oblečení polité červeným vínem

10. Květen 2019

Červené víno děsí mnoho z nás, protože je velmi těžké ho vyprat, když už nám kápne na nějaké oblečení. Jak ale správně reagovat? Co udělat jako první, když se nám červené víno vylije na oblečení? Bohužel vás zklamu, ale neexistuje přípravek, který jednoduše druhý den nanesete na oblečení a před praním necháte působit na oblečení. Na červené víno totiž existuje jen jediná finta – jednat rychle. Pak už stačí jen použít jeden z našich tipů.

1

Sůl

Důležité je neváhat a jako první ze všeho použít sůl. Když posypete postižené místo na oblečení solí a necháte ji působit asi patnáct minut, skvrna od rozlitého vína se začne zesvětlovat. Sůl postupně vytáhne z oblečení většinu červené barvy od vína. Na oblečení zůstane jen drobná mapa, kterou pak definitivně zničíte vypráním v pračce.

2

Citrón

Také se často používá citrón, který má podobné účinky jako sůl. Opět nechte oblečení polité citronovou šťávou chvíli odležet. Citron vytáhne ze skvrny většinu barvy a oblečení pak stačí už jen vyprat.

3

Savý papír a žehlička

Poškozené místo obložte dvěma savými papíry a pak je přežehlete žehličkou. Pozor, žehličku nerozehřívejte příliš. Červené víno se postupně vsaje do savých papírů. Opět zůstanou jen drobné mapky, kterých je nutné zbavit se praním.

4

Bílé víno, sůl a ubrousek

Výborné je také na postižené místo nalít okamžitě bílé víno s trochou soli. Po chvíli přiložte ubrousek a veškerou nežádoucí barvu tímto způsobem vysajete.

5

Speciální přípravky

Existuje samozřejmě řada přípravků na skvrny (mimo jiné i od trávy, krve apod.), ale je velmi těžké rozlišit, který vám opravdu pomůže a který ne. Některé toho naslibují, ale výsledek žádný. Vyzkoušenou mám „Spray na skvrny“ od Eurony. Nepoškodí látku. Opět stačí nanést na oblečení a po chvíli dát vyprat běžným způsobem. Tento čisticí prostředek ale není běžně k dostání, prodává se pouze aktivním prodejem přes poradce.

Autor: Nikita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat ostružiny
Pomalu končí prázdniny a to je čas, kdy dozrávají další lesní plody - ostružiny. Na ostružiny už dávno nemusíte chodit jen do lesa, bylo vyšlechtěno m…
Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…
Jak skladovat víno
Jak skladovat víno | rady a tipy. Zatímco některá vína jsou určena k tomu, abychom je hned vypili, existují i taková, která se hodí ke skladování nebo…