Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyřešit problém s čistotou potahu

02. Červenec 2015

Sedací souprava patří mezi nejvyužívanější druhy nábytku v každé domácnosti. I vy máte pravděpodobně doma sedací soupravu, která každý den dostává pěkně zabrat. A pozorujete, že se na ní začínají objevovat malé flíčky i větší skvrny, odřená a prosezená místa a další nedokonalosti. Pokud ano a budete uvažovat o nákupu nové, měli byste vědět, že na trhu jsou dnes i speciální potahové materiály, které bez problémů odolají i hrubšímu zacházení a mají unikátní povrch, který nepoškodí ani takoví nepřátelé jako jsou pastelky, fixy či tekutiny. Nabízí se hned 3 varianty.

Co je potřeba

selský rozum
čas
ochota nechat si poradit

1

Způsoby odstranění skvrn

Pokud i vaši sedačku „zdobí“ skvrny, nemaskujte je, ale snažte se je odstranit. Proti skvrnám od jídla zabírá voda s citronem a octem. Stačí do 1 litru vody nalít šťávu z 1 citronu a 2 lžíce octa a skvrnu vyčistit. Stejně pomůže i mýdlová voda. S každým čištěním skvrn riskujete, že dojde k poškození potahového materiálu sedací soupravy.

Chytré materiály jako efektivní řešení

Pokud se chcete problémům se skvrnami vyhnout, existuje jediné řešení. Je třeba vybrat „chytrý“ potahový materiál, ze kterého je možné vše rychle a snadno vyčistit. Speciální potahové látky zvýší komfort každodenního využití sedací soupravy a její odolnost vůči skvrnám a ušpinění. Aktuálně se nabízí 3 varianty vysoce odolných potahových látek, které patří k materiálům budoucnosti.

2

Jak fungují „chytré“ potahové materiály sedacích souprav?

První specialitou je látka Ekwador, která má unikátní voděodolné vlastnosti. Žádná tekutina se přes látku nedostane. Pokud tekutinu na potah vylijete, vytvoří se malé kapky, které stačí jednoduše setřít hadříkem. Nemusíte proto mít obavy, že byste vaši milovanou sedačku poničili třeba „prokletým“ červeným vínem. Potahová látka Ekwador je také příjemná na omak a velmi odolná proti oděru.

[Video] Podívejte se na voděodolnost potahové látky Ekwador:

3

Maroko odolá tekutinám i pastelkám

Druhou unikátní potahovou látkou je Maroko, která na omak připomíná semiš. I tato látka nabízí úžasné vlastnosti, které prodlužují životnost sedací soupravy. Sedací soupravu s látkou Maroko by měly mít rodiny s dětmi, protože látku neponičí ani pastelky. Pokud se vaše dítě na sedačce „umělecky“ vyřádí, stačí vzít navlhčený hadřík a krouživými pohyby pastelky z povrchu omýt. Potahová látka Maroko také perfektně odolává tekutinám a zachovává si stálost barev.

[Video] Podívejte se, jak vyčistit čmáranec pastelkou z potahové látky Maroko (podobná semiši):

4

Syntetické kůže Vienna a LOFT

Do třetice jsou tu syntetické kůže Vienna a LOFT. Jedná se o nadčasové materiály, které najdou uplatnění ve všech domácnostech a nejvíce potěší rodiny s dětmi. Tyto materiály jsou totiž odolné proti fixám. Takže pokud vaše dítko namaluje na sedačku svůj výtvor, nemusíte mu nadávat a hrozit se, že je vaše sedačka nenávratně poničena. Stačí vzít obyčejnou školní gumu a místo vygumovat. Poté je třeba kůži ošetřit a omýt mýdlovou vodou. Syntetické kůže Vienna a LOFT vypadají moderně, hodí se proto do většiny interiérů.

[Video] Podívejte se, jak vyčistit čmáranec fixou z potahové látky ze syntetické kůže:

5

Jaké možnosti se nabízejí?

Všechny tyto speciální potahové materiály jsou na trhu. Ve svém sortimentu je má společnost OKAY, která nabízí hned několik druhů sedacích souprav s těmito unikátními potahy.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat kuchyňskou linku | tipy
Jak čistit ekokůži
Jak čerpat energii ze stromů
Jak pečovat o oblečení z mohéru
Jak se starat o bambusové prádlo