Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit dekorační kaštanový věnec | DIY

Dekorační kaštanový věnec | DIY. Jestliže jste si nasbírali kaštany a už Vás nebaví vyrábět z nich zvířátka a jiné tradiční výrobky, zkuste si udělat kaštanový věnec dle našeho návodu. V našem článku Vám ukážeme postup, jak si vyrobit kaštanový věnec a vytvořit si tak krásnou dekoraci během půl hodiny. Kaštanový věnec se bude skvěle vyjímat jako podzimní dekorace na stole i na dveřích, pokud na věnec přiděláte poutko k zavěšení.

Co je potřeba

  • Slaměný korpus
  • Barevné listy ze stromů
  • Tavná pistole
  • Kaštany
  • Další přírodní dekorace
1

Základem věnce bude slaměný korpus na věnce, jelikož v tom případě nemusíte být tak důslední v oblepování korpusu. Pokud bude mezi kaštany vykukovat kousek slámy, vůbec nic se neděje. K výrobě dekoračního kaštanového věnce potřebujete kaštany různých velikostí, můžete klidně využít i nevyloupané kaštany či sušené kaštanové slupky, které na věnci také nadělají parádu. Dále použijte jakékoliv přírodní dekorace, které máte k dispozici, nebo které si můžete natrhat a posbírat ve svém okolí. Mohou to být např. žaludy, šípky, jeřabiny, ořechy, sušené květiny a trávy, bobule, bodláky apod. Nasbírejte si také spadané barevné listí ze stromů.

2

A jaký je postup při výrobě dekoračního kaštanového věnce?

Nejprve dobře předehřejte tavnou pistoli. Poté na jednotlivé barevné listy naneste vrstvu horkého lepidla a oblepte jimi korpus kolem dokola.

3

Kaštany na „bříšku“ trochu zbrousíme brusným papírem, abychom narušili jejich povrch, a snadněji nám přilnuly ke korpusu.

4

Poté jednotlivé kaštany potíráme lepidlem a přikládáme je na korpus obalený barevnými listy. Každý kaštan na korpusu chvilku přidržte, aby se dobře přilepil.

5

Korpus polepíme kaštany ve třech řadách kolem dokola. (můžete udělat i více řad a oblepit tak korpus úplně celý, zaniknou však barvy podzimního listí). Nakonec jej dozdobíme šípky, bodláky, bobulemi a malými barevnými lístky či dalšími připravenými přírodními dekoracemi.

  • Pokud použijete bílý polystyrenový korpus na věnec, je nutné jej velmi důkladně oblepit barevnými listy nebo třeba zelenou či hnědou jutovou stuhou.
  • Věnec můžete dozdobit také mašlí v některé podzimní barvě.
  • Řadu ve středu věnce můžete vytvořit z menších kaštanů.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit podzimní dekorace | tipy
Jak si vyrobit gel na praní
Jak vyrobit svíčku ze zbytků vosku
Jak malovat s dětmi na kameny