Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit dýni na Halloween

15. Červen 2019

V předvečer svátku Všech svatých se v Americe rozsvěcují vydlabané dýně ve tvaru strašidelných hlav, aby odehnaly duchy zemřelých, které se té noci potulují všude kolem. Tento zvyk přišel do Ameriky z Irska, kde se častěji vydlabávala řepa nebo i brambory a dnes se opět vrací do Evropy. A tak dnes můžeme v sychravých podzimních večerech obdivovat mihotavé světlo svíček v roztodivných tvarech dýní i výtvorech z nich.

Co je potřeba

dýně

tenký ostrý nůž

svíčka dobrý nápad

1

Nejprve vyřízneme kolem stopky dýně dostatečně velký otvor na to, aby se jím dala např. pomocí lžíce vydlabat dužnina. Ta se dá následně zpracovat třeba do vynikajícího kompotu. Dáváme však pozor, aby pod slupkou zbyla ještě dostatečná vrstva dužniny, aby se nám dýně nezhroutila.

2

Na vnější stranu dýně poté namalujeme požadovaný tvar strašidelného obličeje, oblíbené jsou i siluety např. netopýrů, koček, dalším námětům se meze nekladou. Pomocí tenkých ostrých vykosťovacích nožů opatrně vyřežeme požadovanou siluetu nebo obličej. Pro dostatečnou pevnost je důležité, aby nebyly otvory příliš blízko u sebe.

3

Potom už jen stači do vydlabané a vyřezané dýně vložit svíčku a postavit za okno nebo třeba ke vchodu do domu. Svým mihotavým světlem určitě přiláká pozornost a prosvětlí šedivý podzimní večer.

Svíčka umístěná uvnitř dýně ji bohužel příliš rychle vysušuje, takže je dobré ji napřed na pár hodin namočit do vody, nebo potřít alespoň všechny řezné plochy vazelínou.

Autor: Martin007
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dýňovou polévku | recept
Jak čerpat energii ze stromů
Jak pečovat o oblečení z mohéru
Jak se starat o bambusové prádlo
Jak se starat o plavky | rady a tipy