Co je potřeba

akrylová barva
kachlička nebo deska
předmět, který chcete dekorovat
ubrousek s motivem
lepidlo na ubrouskovou techniku
bezbarvý lak

1

Decoupage

Decoupage neboli také ubrousková technika je velmi jednoduchá a rozšířená výtvarná technika. Ze samotných ubrousků nebo jejich vzorů můžete jednoduchým způsobem dekorovat předměty nebo vytvářet hezké obrázky. Stačí jen trocha fantazie a umu.

2

Ubrousek

Pečlivě si vyberte ubrousek, který využijete. Nemusíte kupovat speciální ubrousky. Pro decoupage se používají klasické papírové ubrousky. To, co je pro vás na nich podstatné je především jejich motiv.

V mnoha květinářstvích a papírnictvích se dnes prodávají hezké ubrousky s rozmanitými motivy. Pro tuto techniku se prodávají ubrousky po kusech nikoli celých baleních. Stačí si jen vybrat ten správný.

Chcete-li zdobit předměty, vybírejte ubrousky s takovým motivem, který vám půjde snadno vystřihnout. Tím docílíte pěknějšího efektu.

Na Decoupage můžete použít pouze motiv, který vytřihnete pro tvorbu obrázku můžete využít celý ubrousek, který nemusíte stříhat.

Na decoupage použijete pouze vrchní – potištěnou vrstvu ubrousku, tu s motivem. Ostatní dvě vrstvy z ubrousku opatrně odstraňte.

3

Zdobený předmět

Na kachličku, desku nebo vybraný předmět naneste štětcem vrstvu lepidla. Lepidlo nikdy nenanášejte přímo na ubrousek, je příliš tenký, roztrhl by se vám.

Na nanesené lepidlo opatrně přiložte ubrousek nebo jeho vystřižený motiv a mokrým štětcem motiv ještě jednou přetřete. Nechte zaschnout a po zaschnutí ještě jednou ubrousek přetřete lepidlem.

Opět nechte proschnout a na závěr vaše dílo přelakujte bezbarvým lakem, který váš výtvor zafixuje.

Tipy

Ještě než nanesete lepidlo na dekorovaný předmět, kachličku nebo desku, můžete daný předmět přetřít akrylovou barvou a tím jeho podklad přizpůsobit barvě motivu, který na něj nanášíte.

Vždy pamatujte, že pro decoupage používáte pouze vrchní – potištěnou vrstvu ubrousku, nikoli všechny vrstvy ubrousku.

Obrázek můžete ozvláštnit tím, že ubrousek jemně pokrčíte a vytvoříte tak zvláštní motivy – např. mořské vlny apod.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)