Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít levanduli | tipy

Jak využít levanduli | tipy. Pokud máte na své zahrádce levanduli, byla by velká škoda ji na konci léta jen tak nechat odkvést a pak ostříhat. Pomyslete na tu vůni Provence, která vás obklopí pokaždé, když kolem levandule procházíte a třeba o ni trochu zavadíte. Tuhle vůni, která zahání stres, léčí úzkost a přináší klidný spánek, můžete cítit ještě celý podzim, zimu a jaro, když vyzkoušíte některý z našich tipů. Záměrně se podíváme na ty nejjednodušší a časově nenáročné. Už pouhá manipulace s levandulí vám provoní celý dům. Jak využít levanduli? Čtěte níže.

Co je potřeba

  • odkvetlá levandule i se stonky
  • nůžky
  • lýkový provázek
  • pytlíček (látkový nebo organzový)
1

Levandulové paličky

Vytvoříme rovnoměrnou kytici asi šedesáti čerstvých rostlinek i se stonky, které zbavíme lístků. V místě konců květů svazek pevně utáhneme provázkem a na několika místech i přes květy, aby dobře držely u sebe.

Stonky pak začneme jednotlivě ohýbat jeden po druhém směrem zpátky (viz ilustrační obrázek).

V místě zúžení paličku pevně svážeme. Nakonec vytvoříme rukojeť paličky, kterou ještě na dvou místech pevně svážeme a konec rovně zastřihneme. Při posledním vázání vytvoříme poutko, za které bude možné paličku pověsit.

2

Pytlíček s levandulí

Po odkvětu sesbíráme levanduli a ostříháme její plody, které pak nasypeme do pytlíčku a svážeme stužkou. Tento pytlíček si můžeme dát pod polštář pro klidné spaní, nebo do skříně pro provonění prádla a odlákání šatních molů.

3

Proutěný košíček s levandulí

Další možností je vytvoření svazečku levandule, kterým ozdobíme třeba proutěný košíček – obal na květináč. Svazeček připevníme ke košíčku přírodním provázkem.

Autor: Jasanka | Zobrazit autorská práva

Fotoarchiv autorky

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články