Co je potřeba

software
externí hdd

1

Zpravidla platí, že je smazaný soubor po nějaké době částečně či úplně přepsán jiným souborem. Proto zajistěte záchranu smazaného souboru co nejdříve. Zápisem každého nového souboru vaše šance klesá.

2

Při záchraně dat máte prakticky na výběr dvě možnosti. Návštěvu speciálního obchodu, který se záchranou dat zabývá, nebo to zkusit svépomocí. Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, pak je vhodné si zapůjčit externí harddisk a nainstalovat si program na záchranu dat. Může to být Bad CD/DVD Reader, SoftPerfect File Recovery nebo PC Inspector File Recovery. Některé z programů slouží pouze k obnově dat z poškozených nebo nečitelných CD a DVD disků. Pro obnovení souborů stačí pouze vložit nečitelné optické médium do mechaniky.

3

Po instalaci potřebného softwaru provedeme scan zvoleného pevného disku a vybereme místo, kam má být odstraněný soubor uložen. Raději jej uložíme na zapůjčený externí harddisk.

Varování

Záchrana dat musí proběhnout co nejrychleji. Každý nový soubor může potřebná data na disku přepsat. Proto k ukládání nových dat užíváme i externí pevný disk.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)