Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zachránit smazaná data

28. Prosinec 2009

Pokud omylem smažete ve svém počítači nějaký soubor, nepropadejte panice. Za některých okolností lze odstraněná data zpět získat. Pokud jste je nepřepsali jinými daty. Smazaný soubor totiž není z diskového prostoru hned odstraněn, fyzicky se nachází na disku a lze jej zachránit.

Co je potřeba

software
externí hdd

1

Zpravidla platí, že je smazaný soubor po nějaké době částečně či úplně přepsán jiným souborem. Proto zajistěte záchranu smazaného souboru co nejdříve. Zápisem každého nového souboru vaše šance klesá.

2

Při záchraně dat máte prakticky na výběr dvě možnosti. Návštěvu speciálního obchodu, který se záchranou dat zabývá, nebo to zkusit svépomocí. Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, pak je vhodné si zapůjčit externí harddisk a nainstalovat si program na záchranu dat. Může to být Bad CD/DVD Reader, SoftPerfect File Recovery nebo PC Inspector File Recovery. Některé z programů slouží pouze k obnově dat z poškozených nebo nečitelných CD a DVD disků. Pro obnovení souborů stačí pouze vložit nečitelné optické médium do mechaniky.

3

Po instalaci potřebného softwaru provedeme scan zvoleného pevného disku a vybereme místo, kam má být odstraněný soubor uložen. Raději jej uložíme na zapůjčený externí harddisk.

Záchrana dat musí proběhnout co nejrychleji. Každý nový soubor může potřebná data na disku přepsat. Proto k ukládání nových dat užíváme i externí pevný disk.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak mít po ruce aktuální zákony
Ačkoli se může zdát, že poslanci a senátoři vlastně nic nedělají a že se jenom hádají, naším parlamentem projdou ročně stovky zákonů, které více či mé…
Obrázek není k dispozici
Jak na čištění registrů
Možná jste si již někdy všimli, že Vám na disku „mizí“ prázdné místo a něco neznámého Vám „krade“ prostor pro další fotografie, hudbu, filmy či jiné s…