Co je potřeba

tužka a papír, případně počítač s přístupem na internet

1

Vezměte si tužku, nejlépe více barevných tužek a připravte si čist list papíru, nejlépe A4 nebo větší, ale můžete si vystačit i s menším.

2

Do středu papíru napište téma, ke kterému se vážou další informace, které chcete zachytit. Řekněme, že chcete organizovat oslavu narozenin. Takže do středu napíšeme Oslava narozenin. Je celkem dobrý, si to již nějak grafický upravit, nakreslete tam například dort a nebo něco podobného. Kreslení velmi pomáha, protože potom, až je mapa hotova a za nějaký čas se na ní podíváte, nebudete muset dlouho mapu studovat, pouze podlehnete na obrázky hned vám vše budou jasné souvislosti.

3

Nyní od středu začneme kreslit větve. Například u oslavy nás asi hned napadne, že budou potřeba prostory, hosti, občerstvení, dárky a případně další. Tyto hlavni myšlenky zachytím na samostatných větvích, nejlépe různými směry od středy. Všechny musí být spojené se středem.

4

Nyní k jednotlivým mylenkám, začneme kreslit další větve, které budou danou myšlenku rozvětvovat. Například u větve Dárky, nás můžou napadnou myšlenky, co má dotyčný rád, jaké jsou jeho koníčky a jiné myšlenky, které můžou sloužit k rozhodování o dárku, kterým oslavence obdarujeme. Tímto způsobem pokračujte dále, až na tu nejposlednější myšlenku, týkající se organizace oslavy narozenin.

5

A jeto, toto je vaše myšlenková mapa, týkající se organizace oslavy narozenin.

6

Myšlenkové mapy nejsou nic složitého, je zde základní princip, a je jen na vás jaké mapy budete dělat. Pokud se vám myšlenkové mapy zalíbily, doporučují se podívat na zdroje uvedené níže, například si přečíst knížku nebo jiné články o myšlenkovém mapování, kterých je na internetu bezpočet.

Tipy

používejte myšlenkové mapy pro zachycení informaci i při studiu, jako zápisky o přečteném tématu, mimo to, že vaše zápisky budou jednoduše dostupné, váš mozek si lépe látku zapamatuje, protože informace budete ihned třídit do větvi, a tak jak je budete mít na papíře, tak je zachytí i váš mozek

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.833335
Average: 3.8 (6 votes)