Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zajímavě osvětlit toaletu?

05. Březen 2021

Věděli jste, že podle některých průzkumů lidé prožijí na záchodě přibližně tři měsíce svého života? To už přece stojí za to, si i záchodový koutek v koupelně nebo samostatnou místnost zajímavě osvětlit. Jak na to? Poradíme vhodné typy svítidel.

1

Stropní svítidla

U samostatných toalet jsou nejčastěji využívána stropní svítidla. Poskytnou dostatek rozptýleného světla a na výběr je z více tvarů (kruh, čtverec, obdélník, …), takže tvar osvětlení můžete sladit s designem toaletní mísy. Vzhledem k tomu, že na záchodě nebývají vysoké stropy, jsou ideální přisazená nebo plochá stropní svítidla. U novostaveb, kde se využívají sádrokartonové podhledy, jsou pak v kurzu vestavná svítidla, například menší LED panely.

2

Bodová svítidla

Bodovky jsou oblíbené tam, kde je toaleta součástí koupelny. Jsou malé, a dotváří tak čistotu tohoto prostoru. Bodovky bývají přisazené i zapuštěné, na trhu jsou také speciální bodová světla do sádrokartonu.

3

Dekorační osvětlení

V současné době je v oblibě osvětlení z LED pásků a zajímavě si s ním lze pohrát také na toaletě. Pásky se dají umístit do niky nebo kolem ovládacího tlačítka.

4

Noční osvětlení

Pokud chodíte na WC častěji v noci, určitě oceníte, když světlo bude tlumené. Buď si to můžete nastavit u hlavního svítidla, nebo je levným řešením pořízení orientačního osvětlení do zásuvky. To většinou má soumrakový a pohybový senzor, takže se večer automaticky aktivuje a při pohybu následně rozsvítí. A protože technologie jdou stále dopředu, můžete si dnes už také koupit světlo se senzorem pohybu, které se umistí přímo na záchodovou mísu a svítí dokonce v různých barvách.

5

Na tmavou toaletu je potřeba více světla

I když osvětlení na záchod nemusí být tak intenzivní jako třeba do koupelny, i tady platí pravidlo, že výkon světla volte v závislosti na velikost prostoru a na jeho barevném řešení. V případě, že na toaletě máte tmavý obklad nebo betonovou stěrku, jsou potřeba výkonnější světla, protože od tmavé barvy se světlo na rozdíl od světlé méně odráží. Další praktickou radu přidává v rozhovoru pro web bydleni.cz architekt Jan Stoklasa: „Vypínač patří na stěnu před dveře, nikoli za ně. Budete schopni si rozsvítit dříve, než otevřete.“

Věříme, že i díky našim tipům se vám podaří toaletu osvětlit zajímavě, a když byste ještě potřebovali s něčím poradit, například jak si nastavit noční orientační osvětlení s čidlem, obraťte se na specialisty z e-shopu elight.cz, kteří se problematikou osvětlení zabývají přes dvacet let.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

6 tipů, jak se zbavit rzi v domácnosti
Jak vybrat vhodný kuchyňský dřez
Jak vybrat ideální vypínač
Jak vybrat krb do rodinného domu | rady