Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct lasagne se špenátem a rajčatovou omáčkou | recept

Jak zapéct lasagne se špenátem a rajčatovou omáčkou. Lasagne a špenát, který je propojen s lahodnou ricottou, smetanou a aromatickým parmazánem, a to vše dohromady s výrazně ochucenou rajčatovou omáčkou. To je opravdu výjimečná dobrota, která vás přesvědčí, že i bezmasé lasagne mohou být výtečné.

Co je potřeba

  • 10-12 plátků lasagní
  • 100 g strouhané mozzarelly

Špenátová směs:

  • 1 kg mraženého špenátu (po rozmražení a odstranění přebytečné vody získáte přibližně 600 g špenátu)
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 3 stroužky česneku
  • 300 g ricotty
  • 3 lžíce zakysané smetany
  • 100 ml smetany na vaření (lze i plnotučného mléka)
  • 2 lžíce strouhaného parmazánu
  • sůl a pepř k dochucení

Rajčatová omáčka:

  • 1 velká konzerva rajčatového protlaku (140 g)
  • 1 konzerva drcených rajčat
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 2 lžíce parmazánu
  • 2 lžičky italského koření
  • sůl a pepř k dochucení
1

Vody zbavený rozmražený špenát nechejte na pánvi s olivovým olejem zavadnout, prohřát a lehce orestovat.

2

Přidejte k němu prolisované stroužky česneku, sůl, pepř a na mírném ohni nechejte česnek rozvonět.

3

Poté k ochucenému špenátu přidejte ricottu, zakysanou smetanu a smetanu na vaření. Společně za stálého míchání prohřejte.

4

Na závěr špenátovou směs ochuťte parmazánem. Pokud by se vám směs zdála příliš hustá, přilijte trochu smetany na vaření či plnotučného mléka.

5

Pro přípravu rajčatové omáčky nejprve osmahněte na pánvi s olivovým olejem nadrobno nakrájenou cibuli.

6

Jakmile lehce zezlátne přidejte k ní prolisované stroužky česneku a minutku společně orestujte.

7

Do pánve přidejte rajčatový protlak spolu s drcenými rajčaty a nechejte probublat.

8

Rajčatovou omáčku ochuťte soli, pepřem a směsí italského koření. Současně s kořením přidejte i parmazán. Omáčku už stačí jen promíchat.

9

Nyní je vše připraveno a můžete začít vrstvit. Na dno pekáčku (formy) odpovídající velikosti rozprostřete tenkou vrstvu špenátové směsi. Pokud doma nemáte ideální velikost formy, pomozte si jako já dvěma menšími.

10

Na špenát položte plátky lasagní a potřete rajčatovou omáčkou.

11

Opět proložte lasagnemi a přidejte špenátovou směs. Takto střídejte do vyčerpání všech surovin.

12

Poslední vrstvu tvoří rajčatová omáčka, kterou zasypte nastrouhanou mozzarellou.

13

Naplněný pekáček dejte na 30–45 minut péct do vyhřáté trouby na 180 °C (horkovzdušná trouba 160 °C). 

Upečené lasagne jsou opravdu vařící, ale po částečném zchladnutí si můžete tuto variantu lasagní s gustem vychutnat.

Rajčatovou omáčku báječně oživí a doplní 0,5 dcl červeného vína

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články