Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zateplit zárubně bytů v pavlačových domech | tipy

Jak zateplit zárubně bytů v pavlačových domech | tipy. Pavlačové domy jsou k vidění jen ve velkých městech, která prožívala od 19. století veliký růst. Šlo vcelku o malé byty, ke kterým vedla komunikace po otevřených chodbách, pavlačích. Na těch se sušilo prádlo, hrály si zde děti, paničky si mohly podrbat apod. To, co vyhovovalo ale před sto lety, dnes je již zastaralé a pavlačové domy se rekonstruují.

Co je potřeba

pavlačový byt
kovové dveře
1 cm silná deska polystyrenu
lepidlo na polystyren
latě na dřevěné obložení
lazura na dřevo

1

1. Jednou z nevýhod pavlačových domů je to, že se z otevřeného prostoru přímo vstupovalo do bytu. Toto místo je potřeba proto tepelně izolovat, přesněji zateplit zárubně. Vstupní dveře bývají často plechové jako protipožární prevence. Osazeny bývají jen v 10 cm širokých, kovových zárubní místěných přímo na stěně. Proto se při mrazech sráží vlhkost a voda může stékat po dveřích.

2. Zárubeň oblepíme z vnějšku asi 1 cm silným polystyrénem speciálním lepidlem pro lepení polystyrénu na nenasákavý podklad. Pak na polystyren nalepíme 1 cm silné latě jako obložení. V místě zámku latě uřízneme, aby se kování nezachytávalo o zárubeň.

3. Obložení natřeme silnovrstvou lazurou na dřevo.

4. Vlhkost jsme tímto odstranili, ale zmenšila se nám světlost dveří o sílu polystyrenu a obložení.

5. Pokud nechceme mít obložení zárubní dřevěné, můžeme si koupit vyráběné zateplení kovových zárubní, které má na vrchu hliníkový plech různých barev a odstínů, ale prodávají se i přímo zateplené plastové dveře. Tady je výhoda, že zateplení musí mít sílu jen 1 cm, takže světlost se změní pouze o 2 cm, a nemusí se vyřezávat drážka pro kování. Dveře jsou normované, takže jsou použitelné i do původních kovových zárubní.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pokládat linoleum | rady
Jak v domácnosti vrtat do zdí | rady
Jak vybrat domácí vodováhu | rady
Jak provést odvodnění pozemku | rady
Jak zateplit luxfery | rady