Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zhotovit angreštové čatní k masu nebo sýrům | recept

Angreštové čatní | recept. Omáčky ke grilovaným masům nebo sýrům v poslední době získávají na oblibě. Jako příloha dodávají pokrmům další chuťový rozměr a vhodnou omáčkou podtrhnete chuť hlavní suroviny. Čatní, nebo také chutney, je původem z Indie a odtud se rozšířilo do ostatních zemí. Připravuje se z ovoce a koření a většinou je nasládlé, ale není to pravidlo. Čatní se dá připravit téměř z každého ovoce za použití různých druhů koření a bylinek. Následující recept je na pálivé, sladkokyselé čatní z angreštu a rozinek.

Diskuze k článku

Přidat komentář

poetkavlasta (neověřeno) | So, 07/16/2016 - 17:23

Angeštová čatní.
Ten, kdo dnes nemá svoji zahrádku, může si udělat "kuloví". Bydlím 10 roků v domě s pečov. službou a nikdy jsem neměla možnost koupit si někde angřešt, rybíz, natož tak žluté sladké špendlíky, červené mirabelky, měkké sladké blumy apod. Miluji melouny, ale jelikož po mrtvici nechodím již dva roky ven, mohu si nechat zajít chuť. Pečovatelka mi ho nekoupí, protože je těžký! Nemám nikoho, kdo by mi ho koupil. Ovoce z Marketu je drahé a velmi nekvalitní. Koupím si 4 nektarinky a za dva dny, mi dvě uhnijí. Tak je to s broskvemi, meruňkami apod. Koupit malé zelí, malý květák, nebo malou kapusti, či malou cibuli, je dnes nemožné. Vše je veliké a hnusné! Dnešní děti spoustu ovoce ani neznají. Angrešt ze zahrádky je uzrálý a sladký. Z Marketu pokud je, za nehorentní sumu, je tvrdý a kyselý jako šťovík.
"Načančaná jablka" nemají žádnou chuť, ani šťávu proto je již nekupuji,. Pouze vzpomínám na naše Jonatány, z jkterých tekla šťáva a mohl je sníst i stařec bez zubů, byly křehké a chutbné!
Ale to je již stará doba a ta se již nikdy nevrátí. Mladí si musí zvykat na to, co jim pošlou z EU. A to většinou nen k snědku!
Proto ať žije angrešt z domácí zahrádky! Vlasta

Sabrina (neověřeno) | Ne, 07/28/2019 - 15:57

Milá, zlatá, také nepojídám mušle sv. Jakuba ač mi tuze chutnají. Nebuďte labuť.
Buďte ráda, že se o Vás starají a o Vás pečují v domově. Za bolševika jste si mohla pořídit akorát tak shnilou cibuli a naklíčený brambory v ovoce a zelenina.

Další zajímavé články

Jak udělat domácí BBQ omáčku | recept
Domácí BBQ omáčku | recept. Barbeque omáčka je nejrozšířenější omáčkou k rybám, grilovanému masu, používá se jako marináda nebo na potírání grilovanýc…
Jak ugrilovat šašlik z masa | recept
Jak ugrilovat šašlik z masa | recept. Šašlik je masový špíz oblíbený v zemích bývalého Sovětského svazu. Je to jídlo připravované v mnoha variacích z…