Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zhotovit plstěný obrázek | návod

Jak zhotovit plstěný obrázek | návod. Suché plstění je příjemná práce s hebkým ovčím rounem, které koupíme buď v přírodních barvách nebo barvené do nejrůznějších odstínů. Dále potřebujeme už jen plstící jehlu a podložku z hrubšího molitanu. Všechny tyto věci pořídíme s nevelkými náklady v obchodech s výtvarnými potřebami. Plstící jehly se vyrábějí ve třech tloušťkách - S, M a L, my si tloušťku vybereme podle materiálu, na který budeme plstit. Na tričko použijeme tenkou jehlu, na hrubší materiál silnější.

Co je potřeba

textilie, na kterou chceme plstit
barevná rouna
plstící jehla, molitan
bavlnky, jehla, nůžky
papír a tužka

1

Na papír si nakreslíme obrázek, který chceme plstit a vystřihneme jej. Můžeme také použít obrázky stažené z internetu.

2

Tužkou si podle šablony na textil obkreslíme obrys.

3

Obrázek si podložíme molitanem a začneme plstit. Nanášíme postupně malá množství rouna v potřebných barvách a pečlivě propichujeme plsticí jehlou. Jehla je opatřena malými zpětnými háčky, které mnoha vpichy zapracují rouno do textilu. Mícháme barvy rouna, jak potřebujeme, a postupně pokrýváme celou plochu obrázku. Nakonec doplníme detaily. Na textilu nám propichováním jehlou vzniká hladký hebký obrázek.

4

Na závěr zastřihneme přečnívající chloupky rouna a pokud chceme, zvýrazníme detaily výšivkou.

Při práci s jehlou musíme být opatrní, je velmi ostrá a poměrně křehká, snadno se láme. Tímto způsobem si můžeme ozdobit oblečení, které se nám už okoukalo, nebo si vyrobit hezkou dekoraci do bytu. Textil pak pereme šetrně v ruce.

Autor: HProvaz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit jízdní kolo na sezónu
Jak si udělat velikonoční dekorace