Co je potřeba

  • vertikutátor 
  • sekačka na trávu
  • hnojivo na trávník
1

Vraťme se ale nejprve do podzimních měsíců, kdy zahradu zazimováváme. Trávník bychom měli shrabat, aby na něm nezůstalo listí, které zetleje. Také mu dopřejme poslední zimní sestřih a nezapomeňme ho posekat hlavně včas. Zkontrolujme, v jakém je stavu a odstraňme vše, co by na jaře mohlo bránit v jeho růstu.

2

Na jaře trávník opět shrabeme, abychom ho zbavili například jehličí nebo listí, které sem během zimy zavál. Pak přijde na řadu jeho provzdušnění. Tím předejdeme tvorbě travnaté plsti a rozsáhlých mechových koberců. Nejde jen o kosmetickou záležitost. Tyto jednolité plochy totiž brání přirozenému proudění vzduchu a vsakování vodních srážek do země. Následky na sebe nenechají dlouho čekat, trávník žloutne, vysychá a je narušena jeho celistvost. Ideálním pomocníkem pro provzdušnění je vertikutátor. K omezení mechových map napomáhá i vápnění, kdy se zvyšuje zásaditost půdy, z níž tráva vyrůstá.

3

Jakmile si trávník po vertikutaci a vápnění odpočine, je čas dopřát mu kvalitní hnojivo. Počkejte ale, až bude mírně vlhký. Jinak riskujete jeho poškození a v horším případě i spálení. Pokud si nejste jisti, kolik hnojiva použít, začněte raději minimální dávkou. Možná máte doma zbytky hnojiva, které jste používali na pokojovky. Chcete-li mít zdravý trávník, doporučujeme použít speciální hnojivo, určené přímo pro travní plochy.

Varování

Veškeré pomůcky určené k pěstění trávníku uchovávejte mimo dosah dětí a domácích mazlíčků.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno