Přejít k hlavnímu obsahu

Topná sezóna se blíží! Co všechno by měl kontrolovat váš servisní technik?

04. Říjen 2018

Je to tady. Chlad se začíná vkrádat do domovů a vám nezbývá než obrátit pozornost ke svému plynovému kotli. Už jste provedli nezbytnou revizi před začátkem topné sezóny, nebo se na ni teprve chystáte? Zkontrolujte si seznam nezbytných úkonů, které nevynechá žádný dobrý servisní technik.

1

Zanedbáním revize ohrožujete své zdraví

Přibližně půl roku se nic nedělo. Aspoň ve vaší topné soustavě. To je dostatek času, aby se mohl zhoršit stav jejích součástí. Zavzdušněné radiátory, špatně fungující termostat, zanešený komín, kotel, z něhož unikají spaliny. To a spousta dalšího může být v sestavě špatně. Pokud si tedy nenecháte provést revizi odborným okem dřív, než poprvé v sezóně zatopíte, můžete si zadělat na řádné problémy. Kromě úniku vody a vytopení mohou váš domov zamořit také zdraví nebezpečné zplodiny, případně vám přijde vyšší účet od dodavatele.

2

Revize kotle

Servis plynového kotle se dá společně s kontrolou komína považovat za nejdůležitější. Revizní technik by se měl podívat na stav hořáku, výměníku, spalovací komoru i odvod spalin. Následně zařízení seřídí dle pokynů. Moderní kondenzační plynové kotle, které podle informací na stránkách výrobce nejen plynových kondenzačních kotlů Viessmann dokáží využít až 98 % použité energie, představují složitá technologická zařízení, jejichž nastavování se neznalcům oboru nemusí vyplatit. Revizi plynových kotlů nařizuje také zákon. V případě pojistné události způsobené nezkontrolovaným strojem vám tak pojišťovna nemusí poskytnout žádné finanční prostředky.

3

Do útrob komínů

Topíte pevnými palivy? Pak si nezapomeňte pozvat kominíka, aby vám vyčistil komín. V případě zanesení vás totiž může začít ohrožovat oxid uhelnatý nebo dokonce riskujete, že se saze vznítí a vypukne požár. Kominík vás rovněž upozorní na případné nedostatky a nutnost opravy.

4

Upusťte radiátorům ventily

Ujistěte se, že nemáte zavzdušněné radiátory, stejně tak vyčistěte filtr v topném okruhu a zkontrolujte průtok. Pokud se ukáže, že je v topném systému nedostatek vody, pravděpodobně někde uniká a technik by měl při revizi plynového kotle tento nedostatek odhalit.

5

Posviťte si na termostat

Může se stát, že bude termostat po začátku topení vysílat mylné informace, což způsobuje obvykle nadměrný výkon a vyšší částku, kterou za vytápění zaplatíte. Za tímto nedostatkem tradičně stojí slabá baterie v termostatu, případně špatné seřízení přístroje.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: Anonym
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit skleník na jaro
Jak na home staging
Jak se starat o pokojové rostliny
Jak vyleštit hliník