Co je potřeba

  • ústní voda
  • kuchyńská sůl
  • peroxid vodíku
  • masáže
1

Lžička soli jako desinfekce Abyste utišili bolest a zmírnili otok, vyplachujte si ústa asi půl minuty solným roztokem. Jednu lžičku soli rozpustíte ve sklenici teplé vody. Místo solného roztoku můžete použít jeden díl tříprocentního peroxidu vodíku (známý kysličník na rány), rozpuštěný ve stejném množství teplé vody. Peroxid vodíku mírní bolest a pomáhá ničit bakterie.

2

Na bolavé místo čajový sáček Čaj obsahuje taninové kyseliny, které účinně stahují oteklé tkáně a zastavují krvácení dásní. Pomáhá také hřebíčkový olej nebo dětský gel na prořezávání zoubků.

3

Pasta z jedlé sody Jedlá soda ničí mikroby a neutralizuje kyseliny. Udělejte si pastu ze sody, rozmíchanou v troše vody. Ale pozor na větší množství sody, jemnou sliznici dásní byste mohli poškodit.

4

Ulevte si masáží Dásně sevřete mezi palec a ukazováček a několikrát jemně stiskněte. Tím se prokrví bolavé a podrážděné tkáně a hojení dásní probíhá rychleji.

5

Osvědčený heřmánek Účinným prostředkem je známý odvar z heřmánku. 3 lžičky heřmánku zalijte šálkem vroucí vody a nechte 10 minut vylouhovat. Odvar přeceďte a nechte vychladnout. Dásním prospívá taky používání ústních vod, které zakoupíte v lékárně.

Varování

Akutní bolest si žádá okamžitý zásah, zvlášť máte-li teplotu a zduřelé uzliny na krku. V takovém případě navštivte zubního lékaře.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (9 votes)