Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na chutný jídelníček i pod stanem

Jestli se chystáte na dovolenou pod stan, určitě s sebou nepotáhnete běžnou výbavu vaší kuchyně. Další omezení nařizuje kufr auta, v horším případě prostor v batohu. I přes tyto nepříjemností je možné uvařit dobré jídlo. Několik receptů zde předkládám. Jejich společným jmenovatelem je relativně málo surovin, které nepodléhají okamžité zkáze a také krátký čas na přípravu, protože kdo by chtěl v době své dovolené trávit čas u „polní“ plotny?

Co je potřeba

Kuskus

fazole

špek nebo anglická slanina

pesto

těstoviny

rýže zelenina v plechovce

tuňák

cibule

česnek

1

První den můžeme připravit rodince večeři z kuskusu a fazolí. Nejprve vyrobíme omáčku. Nakrájenou cibulku osmahneme dozlatova na anglické slanině nebo kusu špeku. Potom přidáme celý obsah konzervy (doporučuji Bonduelle fazole v červené chilli omáčce). Necháme chvilku povařit a je hotovo. Kuskus narychlo připravíme tak, že ho zalijeme horkou vodou a necháme nabobtnat a změknout. Přidáme sůl, a pokud máte kousek omastku můžete ho přidat. Omáčku zamícháme do kuskusu a večeře je na světě. Vylepšit lze jídlo například nastrouhaným sýrem.

2

Těstoviny jsou zařazovány na cestách téměř vždy. Jednoduše a rychle se připravují a jsou i chutné. Často jsou podávány s červenou (kečupovou) omáčkou nebo s omáčkou sýrovou. Rychlá a dobrá je také omáčka z pesta. Na špeku nebo slanině osmahneme nakrájenou cibulku. Když má barvu zlata přidáme pesto. Vše zamícháme a necháme chvilku nad plamenem. Na konci přidáme nadrobno nakrájený česnek.

3

Rizoto je další možností, pokud už jste vyplýtvali variace s těstovinami. Ideální je pořídit rýži ve varných sáčcích – nemusíte pak řešit připálený ešus. Ten se v polních podmínkách čistí opravdu špatně. Opět nakrájíme do ešusu nakrájenou slaninu a přidáme obsahy plechovek se zeleninou. Nakonec přidáme i tuňáka. Ochutíme solí a pepřem a smícháme s hotovou rýží.

Vemte sebou alespoň dva ešusy. V jednom připravujte omáčku v druhém přílohu.

Pozor na pesto - je celkem aromatické a ne každému je po chuti. Rozhodně se nejdříve zeptejte.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat autokemp | rady
Jak vybrat autokemp | rady. Uvažovali jste o dovolené ve stylu autokempingu? Vzít si svůj přívěs, vše potřebné mít s sebou a zaparkovat to na louce ne…
Jak vybírat last minute | tipy
Jak vybírat last minute | tipy. Výborný způsob jak alespoň nějakou korunku ušetřit na letní dovolené je last minute zájezd. Toto lákadlo nabízí snad v…