Co je potřeba

- 1 hrnek panenského kokosového oleje (k dostání v drogeriích, prodejnách zdravé výživy, supermarketech či e-shopech)

- 1 čajová lžička vitamínu E (není nutné) (k dostání v e-shopech či v kapslích v lékárnách)

- pár kapek oblíbeného esenciálního oleje – např. levandule, růže (není nutné)

- šlehač

- nádobku na krém s víčkem

1

Je třeba vitamín E? Pokud tento vitamín nemůžete sehnat nebo jej prostě nechcete použít, nevadí, krém bude fungovat i tak. Jeho přidáním však domácí krém vydrží déle, protože má antioxidační vlastnosti, které jsou skvělé nejen pro vaši pleť, ale působí i jako konzervant. Tento vitamín je snad nejlepším přítelem naší pokožky, protože ji dokonale hydratuje, chrání před UV zářením, pomáhá vyhlazovat drobné vrásky, jizvičky a strie, působí protizánětlivě.

2

Přidat esenciální olej? Máte-li rádi přírodní kokosovou vůni, přidání esenciálního oleje můžete vynechat. Pokud ji naopak nemusíte, lze sehnat i kokosový olej zbavený vůně, tzv. dezodorizovaný. Chcete-li si však krém ještě obohatit o účinné látky z olejů, např. levandulový má antibakteriální účinky, desinfikuje a hojí drobné ranky i lehké popáleniny, odpuzuje hmyz a zklidňuje hmyzí štípance, hydratuje suché ekzémy, pomáhá při revmatismu, uklidňuje mysl atd.

3

Příprava krému: Před samotným šleháním potřebujeme mít kokosový olej v tuhé konzistenci. Proto, je-li tekutý (zhruba od 25 °C), dáme jej na chvíli ztuhnout do lednice. Poté vložíme všechny ingredience do misky a šleháme ručním šlehačem při vysokých obrátkách přibližně 6 minut nebo dokud krém nebude krásně šlehačkově nadýchaný.

4

Krém přemístíme lžící do čisté skleničky či kelímku s víčkem a v letních dnech raději uchováváme v lednici. Po zbytek roku jej můžeme nechat při pokojové teplotě. Bude-li z lednice příliš tuhý, nevadí, při styku s pokožkou se okamžitě rozpustí.

Tipy

Lze použít i ke zklidnění pokožky podrážděné přílišným sluněním či po depilaci.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (3 votes)