Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na špenátové placky | recept

Špenátové placky | recept. Špenátové placky jsou velmi chutné a navíc je připravíte rychle a jednoduše. Špenát je velmi zdravá zelenina, která obsahuje množství cenných látek. Proto neváhejte a připravte si výborné špenátové placky podle receptu uvedeného v následujícím článku.

Co je potřeba

Na 2 - 3 porce si připravte:

  • 350 g mraženého listového špenátu
  • 0,5 l zeleninového vývaru
  • 2 vejce
  • 5 lžič špaldové mouky
  • 150 g ovesných vloček
  • 3 stroužky česneku
  • 50 g parmezánu nebo jiného sýra
  • sůl, pepř, muškátový oříšek, případně jiné koření dle chuti a čerstvé či sušené bylinky
  • 1 lžíci rostlinného oleje
1

Špenát obsahuje velké množství bílkovin, betakarotenů, antioxidantů, vitamínů skupiny B (včetně kyseliny listové) a vitamínu C a další vitamíny. Dále v něm naleznete vápník, draslík, hořčík, mangan, měď a v neposlední řadě také železo, i když ne v takovém množství, jak se původně uvádělo (známá chyba v desetinné čárce).

Špenát díky obsahu těchto látek podporuje tvorbu červených krvinek, pomáhá při neplodnosti a v těhotenství. Má blahodárný vliv na stav pokožky, vlasů, nehtů a zubů a také na zrak. Navíc snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění a rakoviny, posiluje obranyschopnost organismu a duševní zdraví.

2

A jaký je postup?

Špenát krátce povaříme v připraveném zeleninovém vývaru (jak jej připravit, naleznete v následujícím článku: Jak uvařit výbornou hráškovou polévku | recept. Poté jej scedíme, trochu vývaru však ve špenátu ponecháme (asi 2 lžíce).

3

Do špenátu rozklepneme vejce, přisypeme ovesné vločky, směs promícháme a necháme ji chvíli odpočinout, aby vločky nabobtnaly a změkly.

4

Poté přidáme strouhaný parmezán a prolisovaný česnek, sůl, koření a bylinky, nakonec směs zahustíme špaldovou moukou. V případě potřeby konzistenci upravte přisypáním mouky nebo naopak naředěním trochou mléka či zbylého zeleninového vývaru. Směs by měla být hustější než těsto na bramboráky.

5

Troubu předehřejeme na 180 – 200 °C. Na plech vyložený pečicím papírem tvoříme lžící placky, poté je zakápneme rostlinným olejem a dáme péct zhruba na 30 minut dozlatova a křupava.

6

Špenátové placky podáváme s čerstvou zeleninou.

  • Pokud dodržujete bezlepkovou dietu, použijte bezlepkové ovesné vločky a špaldovou mouku nahraďte třeba kukuřičnou.
  • Do špenátových placek můžete přidat také nakrájenou šunku nebo kuřecí maso.
  • Placky můžete samozřejmě také usmažit na pánvi.
  • Špenátové placky budou skvěle chutnat s jogurtovým dipem.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit dýňové křížaly | recept
Jak upéct zdravý makovec | recept
Zdravý makovec | recept. Mák nejen skvěle chutná, je také plný vápníku a dalších látek nezbytných pro dobrý stav lidského organismu. Následující řádky…
Jak udělat dýňové máslo | recepty
Dýňové máslo | recepty. Tykev, neboli dýně, získává několik posledních let na oblibě. Tykví existuje mnoho rozmanitých druhů, patří mezi ně patizony,…