Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na vegetariánské jídlo z jednoho hrnce | recept

Chystáte menu pro vegetariány či vegany a došla vám inspirace? Vyzkoušejte toto snadné a chutné jídlo pocházející z proslavené italské kuchyně. Nazývá se Estofado, tradičně se připravuje s masem a je velmi rozšířené i v latinské Americe. Bez masa je však stejně chutné, a to díky pomalému dušení zeleniny ve vlastní šťávě. Jako náhradu masa můžeme použít např. seitan, který je vyroben z pšeničné bílkoviny. Toto výborné vegetarianské jídlo z jednoho hrnce můžeme podávat s bílou rýží či chlebem, ale i samotné si vystačí a je vydatné.

Co je potřeba

- 2–3 velké cibule
- 2 mrkve
- 1 bílou nebo červenou papriku
- 4 velké brambory
- 2 větší rajčata
- 1 balení seitanu (natural nebo speciál) – k dostání v prodejnách zdravé výživy, není nutné
- cca 200 ml rajského protlaku
- 3 polévkové lžíce rostlinného oleje
- 2 bobkové listy
- oregáno, sladká paprika, pepř, mořská sůl

1

Veškerou zeleninu nakrájíme na kolečka – cibuli a brambory přibližně na půl centimetru široká, mrkev, papriku a rajčata na kolečka tenčí. Seitan nakrájíme na drobné proužky. Zeleninu budeme vrstvit na sebe, rozdělíme si ji tedy dle velikosti hrnce na 2 či více částí.

2

Ve velkém hrnci rozehřejeme olej a poklademe nejprve polovinu cibule, přidáme půlku mrkve, papriky a rajčat a završíme vrstvou brambor. Přidáme seitan. Okořeníme a osolíme dle chuti a vrstvíme opět cibuli a další zeleninu jako v předešlém kroku. Opět okořeníme, podlejeme trochou vody, přidáme rajský protlak a hrncem mírně zatřeseme, aby se zelenina nepřipálila. Několik minut dusíme na mírném plameni pod pokličkou, poté zamícháme a dusíme do měkka. V případě potřeby během dušení přidáme vodu, abychom získali více šťávy.

3

Tip: místo seitanu lze použít sójové maso, Robi maso nebo Goody foody (není veganské) nebo náhradu masa úplně vynechat.

Přeji Vám dobrou chuť!

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat houbu Špičku obecnou
Letos je mimořádně příznivé počasí a tak v hojné míře roste mnoho druhů hub. Nemusíte ani chodit do lesa, houbička, kterou vám chci představit a nabíd…
Jak zpracovat třešně
Sezóna třešní je již v plném proudu, a pokud jste se jich již dosyta najedli v syrovém stavu či v bublanině, jistě přemýšlíte, jak zbýv…