Co je potřeba

Sýrovo-česnekové chipsy

  • 100 g eidam 30%
  • 1 ks vejce
  • lžička mleté sladké papriky, pepř
  • 1 – 2 stroužky česneku

Cuketové chipsy

  • ½ větší cukety
  • 2 lžíce oleje
  • sůl, pepř, provensálské bylinky (příp. jiné podle chuti)
  • 1 stroužek česneku

Sýrové chipsy pro lenochy

  • 100 g eidam 30%
1

Sýrovo-česnekové chipsy

Eidam nastrouháme nahrubo. Smícháme s vejcem, mletou paprikou, pepřem a prolisovaným česnekem. Na plech dáme pečicí papír a na ten tvoříme ze směsi malé placičky, které uhladíme. Dáme péct do trouby na 180 °C asi na 20 minut do zlatova.

2

Cuketové chipsy

Cuketu nakrájíme na tenká kolečka, která smícháme s olejem, kořením a česnekem. Jednotlivá kolečka poklademe na pečicí papír a pečeme asi 15 minut na 200 °C. Pokud budete péct pouze tyto cuketové chipsy, posypte je ještě nastrouhaným sýrem pro zvýšení obsahu bílkovin. Pokud budete péct i ostatní sýrové chipsy, můžete je nechat pouze tak.

3

Sýrové chipsy pro lenochy

Sýr jednoduše nastrouháme najemno. Na pečicím papíře tvoříme malé kupičky sýra a pečeme při 200 °C asi 10 minut, hezky do zlatova.

Tipy
  • Sýr je kvalitním zdrojem bílkovin, ale také tuků. Pro účely večerního mlsání je proto vhodnější zařadit sýr s menším obsahem tuků (do 30 %) než přímo tučné sýry.
  • Ačkoliv se jedná o zdravější varianty, než jsou klasické brambůrky, pořád není vhodné se jimi přejídat. Stačí opravdu pár kousků. Ty se vám odmění dostatkem kvalitních bílkovin, které vás lépe zasytí. Určitě kombinujte i s čerstvou zeleninou, případně méně sladkým ovocem (např. lesní plody).
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno