Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nahradit vejce při pečení | rady a tipy

20. Listopad 2020

Jak nahradit vejce při pečení | rady a tipy. Vajíčko je součástí většiny pečených receptů. Ačkoliv je vejce nejkvalitnějším zdrojem bílkovin, tuků, vitamínů a minerálních látek, bohužel je v populaci velmi rozšířená alergie na vaječný bílek. Dalším důvodem může být i odlehčení od živočišné stravy a příklon k veganství. Jak ale takové vajíčko nahradit?

1

„Lněné vajíčko

1 polévková lžíce mletých lněných semínek smíchaná s 3 – 4 lžičkami vody odpovídá 1 vejci. Směs je potřeba nechat nabobtnat. Hodí se do sladkých i slaných receptů, zejména na slaná koláčová těsta.

2

„Chia vajíčko

1 vejce nahradíme 1 polévkovou lžící chia semínek s 3 – 4 lžičkami vody. Směs potřebuje delší čas na nabobtnání (cca 15 minut). Je možné proto taky směs provařit, rychleji se utvoří gel. Hodí se do sladkých i slaných receptů.

3

„Cizrnové vajíčko“

1 vejci odpovídají 3 lžičky cizrnové mouky (dá se koupit ve zdravé výživě) se 3 lžičkami vody. Směs promícháme a necháme chvilku, ať mouka pořádně nasaje vodu a nabobtná. Hodí se spíše do slaných receptů.

4

Banán

½ ks středního banánu nahradí 1 vejce. Vhodné do sladkých lívanců, palačinek či buchet.

5

Avokádo

½ ks avokáda také nahradí 1 vejce. Výborné do brownies a jiných sladkých buchet. Může být také jako zajímavá náhrada vejce i do různých slaných keksů a sušenek.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybírat léčivé byliny v létě
V červenci a srpnu je možno sbírat mnoho léčivých bylin, jejichž blahodárné účinky nám napomáhají při mnoha zdravotních nepříjemnostech. Bylinky nám m…
Jak využít rybíz černý pro zdraví
Jak využít rybíz černý pro zdraví | rady a tipy. Rybíz černý (a stejně tak i další druhy rybízu) patří mezi keře, jejichž plody jsou velmi zdravé…