Přejít k hlavnímu obsahu

Jak najít brigádu v zahraničí (brigáda pro studenty) | rady

Jak najít brigádu v zahraničí (brigáda pro studenty) | rady. Aupair ve Francii, jahody ve Španělsku, obsluha v Itálii. Zájem o brigády v zahraničí je vysoký. Brigády v zahraničí hledejte však zavčasu. Jinak se vám to nemusí vyplatit.

1

Brigády v zahraničí jsou mnohdy už rok dopředu obsazené. To ale neznamená, že na nějakou zajímavou nabídku nenarazíte. Platí však pravidlo, že brigádu na léto si zařizujte nejraději co nejdříve.

2

Brigádu v cizině nejsnáze najdete na doporučení svých přátel, kteří v některém z minulých let v cizině pracovali. Proto zkuste zahloubat ve své paměti a oslovte své přátele, o kterých víte, že by vám mohli s brigádou na léto pomoct.

3

Ve dvou se to lépe táhne, proto přiberte parťáka, který má rovněž zájem o přívydělek v cizině. Můžete si rozdělit povinnosti při hledání brigády, po odjezdu se lépe ve dvou překonává to, co nečekaně přijde. Parťák bude vaší oporou a vy oporou svého parťáka.

4

Je třeba si rozmyslet, jak dlouho chcete v zahraničí pracovat. Platí nepsané pravidlo, že krátkodobé brigády nejsou pro studenta příliš výhodné. Zejména kvůli vysokým vynaloženým nákladům - na cestu, na bydlení apod. Ideální doba jsou tři až čtyři měsíce. Pokud budete mít v září zápis na vysokou školu, nezapomeňte, že jste zastupitelní. Stačí ověřená plná moc.

5

Pokud kamarádi nepomůžou, pak jsou prakticky tři možnosti, jak najít brigádu v zahraničí. Vyzkoušet agenturu, která se na práci v zahraničí specializuje (např. Student Agency, popř. úřad práce), hledat sami na internetu v inzerátech, popřípadě vyjet do ciziny "naslepo" a na vlastní pěst. Vše má svá pozitiva i negativa. 

6

Hledáte-li jakoukoli radu ohledně práce v zahraničí, navštivte diskusní fóra, která se problematikou zabývají. Například http://www.nazkusenou.cz/forum/.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak najít práci v zahraničí | tipy
Jak najít práci | tipy
Jak se pokusit být asertivním | tipy
Jak si udržet zdraví i na podzim | rady
Jak se zbavit kuny na půdě | rady