1

Vyberte si dobrý obchod s potravinami, u kterého máte vyzkoušené, že prodává jen čerstvé ovoce a zeleninu. Obchod s lepším výběrem ovoce a zeleniny pro vás znamená, že budete mít také větší šanci najít zralý meloun.

2

Hledejte lesklé melouny. Zralé melouny mají obvykle horší barvu, ale mají lesklý povrch. Vodní meloun by měl být rovnoměrně tónován. Melounům, které jsou na jedné straně světlejší a na druhé straně tmavší, je třeba se vyhnout.

3

Hledejte na melounu žluté nebo bílé skvrny. Zralé melouny jsou tónoány do žluta, zatímco bílá barva znamená, že melouny nejsou zralé.

4

Chyťte meloun do svých rukou a stlačte jej. Poslouchejte, zda vám vevnitř popraská. Jestliže ano, držíte zralý meloun. Nemačkejte ho příliš. Dalším způsobem, jak zjistit, zda meloun je dostatečně zralý, je držet ho v jedné ruce a druhou rukou jej plácnout. Poslouchejte dutý zvuk. Dunivý zvuk prozradí, že je meloun zralý.

5

Mějte na paměti typ melounu, který chcete. Samičí melouny bývají větší, sladší a mají méně semen než samčí. Podle kruhů na spodní straně melounu lze rozeznat samčí a samičí melouny. Dokážou to ale především odborníci. Nejvhodnější melouny mají dva až tři kilogramy.

6

Dobrým vodítkem je také suchá stopka - ta vám prozradí, že je meloun zralý. Pruhované melouny, které nejčastěji pocházejí z Řecka, bývají většinou sladší než celozelené ze Slovenska nebo Maďarska. Nekupujte meloun s otlačenou anebo měkkou slupkou.

7

Najděte na melounu nálepku, která vám řekne, o jakou značku se jedná. Zapamatujte si ji pro nákup melounu v budoucnu. Pokud byste měli dobrou zkušenost s touto značkou, vyplatí se příště koupit stejnou. Naproti tomu se můžete značce vyhnout, pokud chuť melounu neodpovídala vašim představám.

Varování

Vodní meloun můžete skladovat i několik týdnů. Během této doby nadále zraje.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.727275
Average: 3.7 (33 votes)