Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naložit bílé papriky s hlávkovým zelím | recept

Jak naložit bílé papriky s hlávkovým zelím | recept. Máte-li štěstí a povedlo se vám vypěstovat či levně koupit větší množství paprik a není ve vašich silách je zkonzumovat zasyrova, zkuste nakládané papriky se zelím. V zimě přijdou vhod. Recept je univerzální. Můžete zkusit bílé papriky s červeným zelím, nebo červené papriky se zelím bílým. Jen si dejte pozor, abyste nekombinovali červené a bílé zelí v jedné sklenici, červené by bylo vše.

Co je potřeba

  • papriky dle potřeby
  • 1 kg hlávkového zelí
  • 20 g soli
  • 30 g krupicového cukru

Nálev:

  • 400 ml vody
  • 200 ml 8% octa
  • 1 rovná kávová lžička soli
  • 1 rovná KL cukru
  • 3 kuličky pepře
  • 1 bobkový list
  • podle chuti kopr
1

Nejprve si připravte hlávkové zelí. Odstraňte poškozené listy, vykrojte košťál a zelí nakrouhejte na tenké nudličky. Přidejte sůl a cukr, promíchejte a nechte odpočívat nejméně 2 hodiny při pokojové teplotě. 

2

Papriky omyjte a vykrojte semeník. Papriky vyberte raději rovnější, ne zakřivené, budou se lépe plnit a skládat do sklenice. Z vody, octa, cukru, soli a koření svařte nálev. Vše kromě octa smíchejte, přiveďte k varu, pak teprve přilijte ocet a povařte 2 minuty. Poté odstavte. Nádoba musí být při vaření nálevu zakrytá.

3

Připravené papriky naplňte krouhaným zelím, naskládejte je do sklenic a mezery mezi nimi vyplňte zelím. Můžete přidat snítku kopru a kdo má rád pálivé, může do každé sklenice vložit feferonku. Zalijte teplým nálevem a sterilujte při 80 °C 25 minut.

Do zelí k plnění paprik můžete přidat jemně strouhaný křen, ale v tom případě vynechte kopr a feferony.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Dýňové chilli | recept. Dýňové chilli je na naše poměry neobvyklé jídlo. Skládá se pouze ze zeleniny a je tudíž vhodné i pro vegetariány. Doporuč…
Jak naložit papriku v oleji | recept
Jak naložit papriku v oleji | recept. V období, kdy je dostatek levné čerstvé papriky, je výhodné si udělat zásoby na zimu. Papriku můžeme různými způ…