Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naložit zázvor s medem a citrónem pro posílení imunity, na nemoci a hubnutí

09. Listopad 2019

Nakládaný zázvor | recept. Ať už jste nachlazení, bolí vás v krku, nebo usilujete o hubnutí a přejete si spálit nějaký ten přebytečný tuk, bude pro vás jistě tento recept na naložený zázvor s medem a citrónem velmi přínosný. Nakládání zázvoru není pracné ani finančně náročné. Proč tedy nevyužít pověstné léčivé účinky zázvoru v našich domácnostech? Nabízím svůj osvědčený recept na nakládaný zázvor s medem a citrónem – přírodní lék na posílení imunity, na řadu chorob a hubnutí.

Co je potřeba

  • 2 větší citrony (nejlépe Bio)
  • 1 kořen zázvoru – cca 10 cm dlouhý
  • med
1

Jak je možné, že je naložený zázvor takový všelék? Zázvor totiž celkově obsahuje stovky látek a některé z nich mají prokazatelně pozitivní vliv na zdraví – naložený zázvor v medu pomáhá proti bolestem hlavy, infekcím horních dýchacích cest, nevolnostem, nadýmání, pálení žáhy nebo při průjmových onemocněních. Kousky čerstvého zázvoru je rovněž možné rozžvýkat při bolestech v krku. Zázvor rozpouští hleny, má protizánětlivé účinky a má pozitivní vliv na krevní oběh. Snižuje hladinu cholesterolu v krvi a v játrech a zvyšuje produkci žluče. Zázvor je účinný a zároveň velkým pomocníkem při potlačení rakoviny. Více informací o využití zázvoru v domácnosti naleznete zde: Jak v domácnosti využívat zázvor.

2

Pojďme si tedy tento zázračný všelék naložit do medu a citrónu. Zázvor očistíme od kůry co nejšetrněji – snažíme se tak zachovat co největší množství zdravých látek, kterých je nejvíce právě pod kůrou. Citróny, pokud nemáme přímo bio kvalitu, namočíme asi na 10 minut do vlažné octové vody (abychom je co nejlépe mohli zbavit pesticidů). Poté je ještě pod tekoucí vodou (současné se třením v ruce) omyjeme. Máme-li bio citróny, jsme už nyní krůčkem blíže ke zdraví, bio citróny pouze omyjeme a osušíme. Nyní máme dvě možnosti zpracování zázvoru a citrónu. Ta první je, nakrájet zázvor a citrón na tenké plátky (nebo malé nudličky), nandat do sklenice a zalít medem (výsledek bude vypadat jako na úvodním obrázku). Ta druhá je, jak zázvor tak i citrón rozmixovat v robotu. Pro tento recept jsem zvolila tuto, druhou variantu. Jednak se mi jeví praktičtější, a jednak závěrečná konzumace naloženého zázvoru je jednodušší a méně pálivější. Pár plátků citrónu si však necháme do sklenice vcelku.

3

Do robotu dáme očištěný, na větší kusy nakrájený zázvor a rozmixujeme ho na malé kousky. Poté přidáme na silnější plátky nakrájené citróny a vše rozmixujeme na zhruba stejně velké kousky, stejně jako zázvor. Viz přiložený snímek z přípravy zázvoru nakládaného v medu.

4

Rozmixovanou směs dáme do umyté skleničky. Zázvorovou směs ve sklenici obložíme kolem dokola na plátky nakrájeným citrónem a zalijeme medem kousek pod vrch skleničky. Uzavřenou lahvičku dáme nejlépe do chladničky.

5

Naložený zázvor s medem a citrónem necháme v chladničce odležet 3 dny, poté ho můžeme konzumovat jako čaj (1 vrchovatou čajovou lžičku zalijeme horkou, ne však vařící vodou), tak i samotný (vřele doporučuji při bolestech v krku), jelikož je v robotu nasekaný na malé kousky, nemusíme mít obavu, že by nás jeho konzumace, nikterak popálila.

6

Pokud plánujeme naložený zázvor konzumovat v čaji a nechceme, aby v něm byly kousky zázvoru, vložíme naložený zázvor do sítky na čaj a nebo připravíme čaj ve speciální konvici, která nám naložený zázvor přefiltruje.

Denně by dospělý člověk neměl přijmout více než 4 gramy čerstvého zázvoru. Pokud budete konzumovat zázvor samotný lžičkou přímo ze skleničky, dejte si pozor na to, abyste nevraceli lžičku zpět do lahvičky (např. pro další ochutnání). Mohl by se vám pak rychle zkazit.

Varování

Autor: loglindak | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na zázvor nakládaný v medu: loglindak

Hodnocení
Karel (neověřeno) | St, 12/19/2018 - 09:23

ZÁZVAR + CITRON JE ŠPATNĚ!!! Navzájem se bijí. Zázvor je podle čínské medicíny + tedy horkýa citron je - tedy studený. Proto užívat každé zvlášť, jinak vše ztrácí efekt!

olga.polka (neověřeno) | Út, 05/24/2016 - 14:11

Toto je fakt super, ještě jsem nasla takove kapky co mi na posileni imunity taky pomahaji.

já myslel, že se děti v tomto věku pijí mléko, bych se zeptal dětské lékařky.

a nebo nesladit vůbec, stejně jako nesladíte bylinné čaje ani tento nemusí být sladký

Testman (neověřeno) | Po, 04/25/2016 - 21:26

My to máme řešené tak, že směs je na mnohem menší kousky, je to jakási drť. Vezmu cca polévkovou lžíci, dám do velké sklenice (asi 0,5l) a zaliji vroucí vodou.
Je to moc příjemný čaj do zimních měsíců a jsem si jsit že je hodně zdraví, podobně jako třeba česnek je neocenitelný.

Další zajímavé články

Jak užívat zelené řasy | rady a tipy. Se sladkovodními či mořskými řasami jste se již zcela určitě setkali. Víte však, jak je konzumovat nebo jaký vli…