1

Průvodní dopis by měl být stručný a výstižný. Co se týče optimální délky, neměl by obsahovat víc než pár vět, cca. do 10ti.

2

Průvodní dopis by měl obsahovat hlavně vaši motivaci, proč se o danou práci ucházíte.

3

Průvodní dopis může zvýšit (ale i snížit) vaši šanci, že si vás zaměstnavatel pozve na pohovor. Pokud máte výborné zkušenosti na danou pozici, je pravděpodobné, že si Vás zaměstnavatel pozve, i kdyby jste průvodní dopis vůbec neposlali. Jiná varianta je, pokud vám chybí zkušenosti na dané pracovní místo. Pokud personalista obdrží 20 životopisů absolventů se stejnými zkušenostmi a polovina z nich bude mít zajímavě napsaný motivační dopis, určitě dostanou přednost a personalista si pozve právě tyto kandidáty.

4

Co by kvalitní průvodní dopis měl obsahovat:
- pozdrav, nejlépe přímo s oslovením daného člověka, který byl uvedený jako kontakt pro danou pozici, svědčí to o vašem zájmu (Dobrý den pane Vokurko)
- pozici, o kterou máte zájem, někteří personalisté řeší najednou i 30 pozic, nemohou vědět, o kterou pozici z nich se ucházíte právě vy, je proto dobré být konkrétní a napsat přesný název pozice nebo její referenční číslo, případně i zdroj, kde jste se o pracovní nabídce dozvěděli (velmi mě zaujala pozice Area Sales Manager, ref.číslo 788 uveřejněná v Mladé frontě 16.12.2009)
- důvod, proč vás zaujala právě tato pracovní pozice nebo firma, nebo proč jste vhodným kandidátem, neopakujte úplně stejné informace, jaké máte v životopisu, spíše se snažte popsat zkušenosti, které by mohli zaujmout a zvýšit vaši šanci na pozvání k osobnímu pohovoru, dobré je vzít si daný inzerát a ke každé položce „požadujeme“ napsat jednu větu, někdy se stane, že vám zkušenosti, které firma vyžaduje firma, v tom případě se snažte napsat osobní předpoklady, školení nebo cokoliv, co souvisí s vykonáváním dané práce (Poslední dva roky pracuji jako Senior Sales Representative a mojí náplní práce bylo i zastupování Sales Managera v době nepřítomnosti. Zároveň momentálně dokončuji kurz Jak vést své podřízené.)
- zmínění životopisu (Bližší informace uvádím v přiloženém CV.)
- pozvání na pohovor vyjádřete očekávání, že si vás firma pozve na pohovor, případně můžete zmínit i čas, kdy se Vám to hodí nebo nehodí, ale čas uvádějte velmi opatrně a jenom ve výjimečných případech, např. když máte služební cestu do zahraničí, dovolenou apod., nehodí se „nadiktovat“ potenciálnímu zaměstnavateli termín, kdy si vás má pozvat na pohovor, zaměstnavatel předpokládá, že pokud jste motivovaným kandidátem, čas na pohovor si jednoduše uděláte (Rád se s Vámi osobně setkám a odpovím Vám na případné dotazy. Budu k dispozici po 3.lednu, do té doby jsem v zahraničí na služební cestě.)
- pozdrav a podpis (S pozdravem Jan Mrkvička)

Varování

Nikdy neuvádějte v průvodním dopisu negativní informace. Např. moje nynější zaměstnání mě již nepřináší žádné nové poznatky. I pokud se jedná o negativní informace, dají se přeformulovat a napsat jiným stylem.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (4 votes)